رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در مواجهه با رای عدم اعتماد

سیاستمداران ارشد آفریقای جنوبی که در نشست حزب حاکم شرکت کرده بودند مساله رای عدم اعتماد به رئیس جمهوری این کشور را مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری نیوز 24 از قول چهار تن از سیاستمداران آفریقای جنوبی که خواستند نامشان فاش نشود و به صورت مستقیم از نشست کمیته اجرایی حزب حاکم "کنگره ملی آفریقا" اطلاع داشتند، گفتند که این اقدام برای دادن رای عدم اعتماد به جاکوب زوما، رئیس جمهوری این کشور از سوی یکی از اعضای ارشد کمیته و با حمایت وزیر بهداشت و معاونش مطرح شده است.

"زی‌زی کودوا"، سخنگوی حزب حاکم آفریقای جنوبی درباره این مساله مطلبی نگفت.

"گوده مانتاشه"، دبیرکل حزب حاکم آفریقای جنوبی پیشتر به خبرنگاران گفته بود که برکناری زوما در دستور کار کمیته اجرایی ملی نیست.

وی در اظهاراتش که از تلویزیون eNCA پخش شد، گفت: ما روزنامه‌ها را می‌خوانیم که گزارش‌هایی از درگیری‌ها در کشورهای مختلف منتشر می‌کنند. ما نمی‌خواهیم شاهد درگیری در کشور باشیم.

جاکوب زوما از سوی سیاسیون سابقه‌دار حزب حاکم و نیز اعضای این حزب و شرکای ائتلاف به شدت برای برکناری تحت فشار است و علتش رسوایی فساد است؛ به همین دلیل آنها می‌خواهند که وی پیش از برگزاری انتخابات 2019 از سمتش کناره‌گیری کند.

"محافظ مردمی"، یک گروه نظارتی ضد فساد در گزارشی که در نوامبر 2016 منتشر کرد، آورده که زوما تحت تاثیر یک خانواده ثروتمند آفریقای جنوبی انتصاب‌هایی را در دولتش انجام داده است.

زوما در برابر درخواست‌ها برای برکناری مقاومت کرده است.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 781984

وب گردی

وب گردی