دراکولاهایی که در یک روز متولد شدند

امروز، سالروز تولد سه بازیگر شاخص نقش «دراکولا» است، بازیگرانی که با حضور در نقش دراکولا، این شخصیت سینمایی را جاودانه کردند.

به گزارش ایسکانیوز، شخصیت «دراکولا» در سینما جزو ترسناک ترین و گاه جذاب ترین کاراکترهایی است که خلق شده است. در طول تاریخ شکل گیری این شخصیت در سینما بازیگران مختلفی در نقش «دراکولا» ظاهر شده اند. امروز سالروز تولد سه تن از معروف ترین بازیگران نقش های «دراکولا» است.
کریستوفر لی، وینسنت پرایس و پیتر کوشینگ سه بازیگر شناخته شده هستند که در نقش «دراکولا» هم ظاهر شده اند.

کریستوفر لی بازیگر ، خواننده و نویسنده انگلیسی، یکی از معروف ترین بازیگران این نقش است، او دومین بازیگر مشهور ایفاگر نقش کنت دراکولا در قرن بیستم است. لی در 10 فیلم ایفاگر نقش کنت دراکولا بود. اولین نقشی که او ایفا کرد متعلق به کمپانی شناخته شده فیلم های وحشت انگلستان با نام «هامر فیلم» بوده است. لی در طول دهه ۵۰ در نقش‌های تلویزیونی و سینمایی بسیاری ظاهر شد که موفقیتی برایش در پی نداشتند ولی پس از عقد قرار داد با کمپانی همر فیلم پروداکشنز و ایفای نقش در دراکولا در ۱۹۵۹۹ از سری فیلم‌های گونه وحشت این کمپانی سرانجام به معروفیت دست یافت. او در سال 1958 رد فیلم «دراکولا» نقش کنت دراکولا را ایفا کرده است.

دیگر بازیگری که در نقش «دراکولا» خضور یافته و ماندگار شده است، وینسنت لئونارد پرایس است، بازیگر آمریکایی که بیشتر به علت صدای نافذ و بازی در فیلم‌های ترسناک شناخته‌شده است. از فیلم‌های او می‌توان به قصر ارواح و پادشاه خانه‌به‌دوش اشاره نمود.

پیتر کوشینگ هم دیگر بازیگری است که 27 ماه می متولد شده است و از بازیگران شناخته شده نقش «دراکولا» است، «دراکولا: شاهزاده تاریکی» از نقش های مهمی است که او در آن به ایفای نقش پرداخته است.

خبرنگار: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 782088

وب گردی

وب گردی