لخویای قطر - پرسپولیس ایران/ فرصت سرخ پوشان برای جبران

دو تیم لخویای قطر و پرسپولیس ایران فردا( 9خردادماه) از ساعت 23:30 در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش ایسکانیوز، دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و لخویا با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید آن هم در حالیکه پرسپولیس تیم برتر میدان بود و شانس های گلزنی را به دست آورد ولی نتوانست از آنها استفاده کند. حتی مهدی طارمی یک ضربه پنالتی را هدر داد تا سرخپوشان بدون برد به بازی برگشت برسند.

با این حال برانکو معتقد است تیمش به اندازه لخویا شانس صعود دارد و او به بازیکنان و تیمش اعتقاد دارد. سرخپوشان در بازی سه شنبه با تمام توان بازی خواهند کرد و قطعا برانکو یک بازی هجومی را در دستور کار تیمش قرار می دهد. پرسپولیس در صورت مساوی یک بر یک هم از این مرحله صعود می کند تا به جمع 8 تیم برتر آسیا برسد. کمال کامیابی نیا غایب بزرگ این مسابقه است.

مهدی طارمی که یکی از گلزنان برتر لیگ قهرمانان آسیا تا این مرحله است در بازی با لخویا تلاش خواهد کرد تا پنالتی بازی رفت را جبران کند.

ظاهرا یوسف العربی آقای گل لخویا که در بازی رفت غایب بود در این مسابقه حضور دارد و برانکو در مورد این بازیکن گفته لخویا با حضور العربی قدرتمندتر خواهد شد اما ما هم پرسپولیس هستیم!

بنابراین سه شنبه شب شاهد نبرد دو قهرمان ایران و قطر و همچنین دو آقای گل خواهیم بود. مهدی طارمی در پرسپولیس و العربی در لخویا.

تیم صعود کننده از این بازی در مرحله یک چهارم به مصاف برنده بازی استقلال و العین خواهد رفت. امیدواریم دو تیم استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم صعود کنند تا شاهد یک دربی آسیایی در لیگ قهرمانان باشیم.

پرسپولیس که هوادارانش به او لقب زلزله داده اند باید بتوانند قطر را به لرزه درآورند تا صعود کنند اولین گام برای صعود گلزنی به لخویاست.

** نحوه صعود به مرحله حذفی:

لخویا: در گروه B با ۱۴ امتیاز اول شد.

پرسپولیس: در گروه D با ۹ امتیاز دوم شد.

** نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

لخویا قهرمان جام حذفی قطر/ صعود مستقیم

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

** آخرین بازی:

پرسپولیس صفر- لخویا صفر

** جایگاه در لیگ داخلی:

لخویا قطر با ۶۳ امتیاز از ۲۶ بازی قهرمان لیگ قطر

پرسپولیس با ۶۶ امتیاز از ۳۰ بازی قهرمان لیگ برتر ایران

** پنج بازی آخر در تمامی رقابت ها:

لخویا: مساوی، برد، برد، مساوی، برد

پرسپولیس: مساوی، برد، باخت، مساوی، مساوی

** بهترین گلزن در لیگ:

لخویا قطر: یوسف العربی با ۲۴ گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۱۸ گل

** بهترین گلزن آسیایی:

لخویا قطر: نام تائه هی با ۴ گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۶ گل

** آمار ویژه:

*این بازی دهمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در ۹ بازی قبلی ۳ پیروزی، ۳ شکست و ۳ تساوی به دست آورده است.

*دو سال پیش پرسپولیس و لخویا در یک گروه قرار داشتند که پرسپولیس در تهران سه-صفر برنده شد و در بازی برگشت سه-صفر باخت. یکی از سه گل پرسپولیس در بازی رفت را هادی نوروزی به ثمر رساند. این دو تیم مجموعا سه بار با هم بازی کردند که حاصلش یک برد، یک مساوی و یک باخت برای هر یک از دو تیم است.

*لخویا پیش از این ۱۱ بار با تیم های ایرانی بازی کرده و صاحب چهار برد، چهار تساوی و سه باخت شده است.

*لخویا پنج بار میزبان تیم های ایرانی بوده که صاحب سه برد، یک تساوی و یک باخت شده است. ذوب آهن تنها تیم ایرانی بوده که لخویا را در خانه‌اش برده است.

*لخویا چهار بار در خانه با تیم های ایرانی بازی کرده است

*لخویا در مرحله گروهی با استقلال خوزستان هم گروه بود در بازی رفت در اهواز با این تیم یک-یک کرد در بازی برگشت دو بر یک حریف ایرانی‌اش را شکست داد.

*پرسپولیس در مرحله گروهی با الریان قطر هم گروه بود در بازی رفت سه –یک به الریان باخت و در بازی برگشت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

*دو تیم بهترین خط حمله لیگ کشورشان را دارند.

*پرسپولیس سابقه باخت های سنگین در خاک قطر را دارد. باخت سه بر صفر مقابل لخویا در دو سال قبل و شکست سنگین ۵ به یک دربرابر الغرافه. در همین فصل هم سه-یک به الریان باخت.

*پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چهار بار در قطر به میدان رفته است، سه بار باخته و یک بار هم سه-صفر الغرافه را شکست داده است.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:

602

کد خبر: 782594

وب گردی

وب گردی