مجلس نسبت به اصلاح قانون انتخابات اقدام کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که اولین کاری که مجلس باید انجام دهد اصلاح قانون انتخابات و سامان دادن به نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا است.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 8 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ماه پر برکت رمضان عنوان کرد: از حضور و مشارکت مردم عزیز در انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر می کنم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این جشن ملی و حضور ملی مردم شریف در انتخابات که نشان از شعور بالای آنها است را تبریک عرض می کنم.

وی گفت: همچنین ضمن تبریک به روحانی برای انتخاب مجدد برای ریاست جمهوری، از دولت می خواهیم که نواقص خود را برطرف کند، خصوصا در بخش های اقتصادی، مشکلات و دغدغه های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این نماینده مجلس با انتقاد از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: قوانین انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی نواقصی دارد که باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد، به طور مثال باید در زمینه ریاست جمهوری سن و تعریف رجل سیاسی را در دستور کار قرار داد.

دلخوش تاکید کرد: در برای برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا قانون 20 ماده ای داریم که 25 ایراد به آن وارد است بنابراین به نظر می رسد اولین کاری که مجلس باید انجام دهد اصلاح قانون انتخابات و سر و سامان دادن به نظارت بر انتخابات است که نیازمند ساز و کار مناسب است.

302/302

کد خبر: 783023

وب گردی

وب گردی