اساتید و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی باید دغدغه فرهنگی داشته باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بی تفاوتی اساتید دانشگاه، نسبت به اموری که در کلاس ها و گروه های آموزشی رخ می دهد پذیرفته نیست.

به گزارش ایسکانیوز از ارومیه، دکتر عزیز جوان پور در نشست صمیمی با مدیران گروه های آموزشی که در محل سالن اجلاس واحد ارومیه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ابعاد فرهنگی دانشگاه گفت: اساتید دانشگاه نباید به امور فرهنگی در سطح کلاس ها و گروه های آموزشی بی تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان امانت هایی در دست دانشگاه هستند ادامه داد: تعهد و همکاری اساتید در امور فرهنگی امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس واحد ارومیه با تاکید بر اخلاق پژوهشی به ویژه در امور پایان نامه ها افزود: برخی از جلسات دفاع پایان نامه ها با تشریفات بسیار زیادی برگزار می شود که این عوامل در شان دانشگاه نیستند و اساتید در صورت مشاهده باید برخورد های لازم را داشته باشند.

دکتر جوان پور تصریح کرد: از گروه هایی که در فعالیت های علمی، انجمن های علمی و برگزاری سخنرانی هایی با محوریت علمی تلاش می کنند قدردانی می کنیم و امیدواریم این فعالیت ها ادامه دار باشند.

وی خاطرنشان کرد: نا هنجاری انواع مختلفی دارد و فقط مربوط به بحث حجاب نمی شود شکایت های متعددی در خصوص استعمال سیگار در محیط های بسته وجود دارد که باید در این خصوص اهتمام ویژه صورت گیرد.

در ادامه این جلسه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصتی برای خود سازی است چرا که خداوند بابی گشوده که تمام بهره آن ازآن روزه داران است.

حجت الاسلام رضا میرزایی با اشاره به روایتی از پیامبر گزامی اسلام که امام صادق (ع) آن را نقل کرده است گفت: روزه، سپری در مقابل آفات دنیوی و پرده ای در مقابل عذاب اخروی است.

وی با اشاره به سخنان دکتر علی اکبر ولایتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و باید در مسیر علمی و فرهنگی مناسب قرار گیرد.

وی گفت: تربیت نیرو های متعهد و متخصص برای نظام اسامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی امر بسیار مهمی است که باید در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد و اساتید دانشگاه در این راستا وظایف سنگینی دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: امیدواریم دغدغه مدیران گروه در راستای امور فرهنگی بیش تر شده و نظارت بیش تری بر عملکرد اساتید داشته باشند.

منتشرکننده :امین محمودی نیا

کد خبر: 783990

وب گردی

وب گردی