استقبال جانسون از قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی

وزیر خارجه انگلیس از قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم کره شمالی حمایت کرد و از این کشور خواست به پای میز مذاکره بازگردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور، ضمن استقبال از اقدام شورای امنیت در تمدید تحریم‌های کره شمالی، تاکید کرد بازگشت پیونگ‌یانگ به پای میز مذاکرات و توقف همه فعالیت‌های ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، تنها راه کاهش تنش در شبه جزیره کره است.

وی گفت: «انگلیس و جامعه بین‌المللی گام دیگری را برای پرداختن به «تهدید هسته‌ای» ناشی از کره شمالی برداشتند. شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن تحریم‌ها علیه برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای غیرقانونی کره شمالی تمدید می‌شود و افراد و سازمان‌های بیشتر در این کشور در فهرست تحریم‌ها جای می‌گیرند.»

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «جامعه بین‌المللی با این قطعنامه، پیامی شفاف را مخابره کرده است. ما همگی مخالف «رفتار خطرناک کره شمالی» و بی‌اعتنایی دائمی این کشور به امنیت بین‌المللی هستیم. انگلیس از کره شمالی می خواهد به پای میز مذاکرات بازگردد و همه فعالیت‌های ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را متوقف کند. این تنها راه کاهش تنش در شبه جزیره کره است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 784063

وب گردی

وب گردی