مشارکت پایین مردم در انتخابات پارلمانی فرانسه چالش بزرگ ماکرون

رئیس جمهور فرانسه و حامیانش به دنبال احیای اعتماد مردم فرانسه هستند، آن هم پس از آنکه میزان مشارکت مردمی در دور نخست انتخابات پارلمانی به شدت پایین بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشانگر پایین بودن میزان مشارکت فرانسوی ها در دور نخست انتخابات پارلمانی است. سخنگوی دولت ماکرون روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور و حامیانش به دنبال احیای اعتماد مردم فرانسه هستند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که کمتر از نیمی از واجدین شرایط رای دهی در انتخابات پارلمانی 11 ژوئن یکشنبه گذشته شرکت کرده اند. این مساله موجب شده است تا برخی مخالفان و منتقدان رئیس جمهور فرانسه نسبت به توانایی ماکرون برای پیشبرد اصلاحات اقتصادی تردید داشته باشند.

به نظر می رسد حزب ماکرون می تواند مانند دور نخست نیز در دور دوم انتخابات که قرار است یکشنبه آینده برگزار شود، اکثر کرسی های پارلمان را کسب کند.

کریستوف کاستانر سخنگوی دولت و وزیر روابط پارلمانی فرانسه در سخنانی تاکید کرد: این انتخابات یک شکست و ناکامی بوده است. ما باید به این مساله توجه کنیم و باید اعتماد را احیا کنیم.

کاترین بارباروکس رهبر حزب "ال آر ئی ام" در این باره تاکید کرد: مشارکت پایین مردم یک چالش کلیدی برای دولت طی هفته های آینده خواهد بود. مردم فرانسه باید در دور دوم انتخابات، مشارکت بالاتری داشته باشند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب ال آر ئی ام و متحد اصلی آن یعنی حزب "مدرن" می توانند سه چهارم 577 کرسی پارلمان را کسب کنند.

ژان لوک ملنشون نامزد چپگرای ریاست جمهوری فرانسه نیز به مردم هشدار داده است که احازه ندهند قدرت در دستان یک حزب خاص که به رئیس جمهور وفادار است، متمرکز شود.

اگر حزب ال آر ئی ام و حزب مدرن بتوانند بیش از 390 تا 445 کرسی را کسب کنند، این بالاترین اکثریت در تاریخ سیاسی فرانسه در دهه های اخیر خواهد بود.

ماکرون قصد دارد اصلاحات زیادی را در فرانسه اجرا کند ولی برای تصویب این اصلاحات باید اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار داشته باشد.وی برای کسب اکثریت مطلق کرسی ها در پارلمان نیاز به کسب حداقل 289 کرسی دارد.

ماکرون قصد دارد با اصلاح قانون بازار کار، رشد اقتصادی فرانسه را افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهد، وی قول داده است تا سیستم بازنشستگی و مالیات را ساده سازی کند.نرخ بیکاری فرانسه اکنون سالهاست که نزدیک به 10 درصد تثبیت شده است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 786917

وب گردی

وب گردی