کاهش ۵۲ درصدی صدور روادید آمریکا برای اتباع ایرانی

یک پایگاه آمریکایی از کاهش ۵۲ درصدی صدور روادید آمریکا برای اتباع ایرانی خبر داده است.

به گزارش ایسکانیوز، منابع خبری از کاهش 52 درصدی صدور روادید آمریکا برای اتباع ایرانی خبر داده‌اند؛ این در حالی است که دو دادگاه فدرال آمریکا اخیراً علیه فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا برای منع ورود اتباع ایران و پنج کشور مسلمان دیگر به خاک آمریکا رأی داده‌‌اند.

شعبه نهم دادگاه تجدید نظر آمریکا چند روز پیش با صدور حکمی تعلیق فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که خواستار منع ورود اتباع ایران، لیبی، یمن، سوریه، سودان و سومالی به خاک آمریکا است را تأیید کرد. پیش از آن هم، شعبه چهارم دادگاه استیناف، مستقر در «ریچموند» در ایالت «ویرجینیا» حکمی مشابه صادر کرده بود.

استدلال دادگاه‌های تجدیدنظر این است که فرمان ضد مهاجرتی ترامپ به دلیل آنکه اتباع یک کشور یا معتقدان یک مذهب خاص را هدف قرار می‌دهد نقض قانون اساسی آمریکا به شمار می‌رود. دولت آمریکا در مقابل با رد این استدلال پرونده را به دیوان عالی ایالات متحده ارجاع داده است.

پایگاه «ویلجزساندی‌تایمز» گزارش داده علی‌رغم استدلال‌های دولت ترامپ، شواهدی وجود دارد که او در واقع اتباع کشورها و مذاهب را هدف گرفته است. به عنوان مثال، در دولت ترامپ، صدور ویزا برای اتباع ایرانی با کاهش 52 درصدی مواجه شده است.

به علاوه اتباع ایرانی برای دریافت روادید مجبور به گذر از صافی چندین نهاد دولت آمریکا هستند که سوابق آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد. اتباع ایرانی همچنین مجبور شده‌اند سوابق سفر چند سال گذشته و حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را به مسئولان اداره مهاجرت آمریکا تحویل بدهند.

دولت آمریکا در حالی به بهانه مبارزه با تروریسم اتباع ایرانی را هدف اقدامات خصمانه قرار داده است که به اذعان دستگاه‌های دولتی این کشور گروه‌های تروریستی در میان مردم ایران هواداران چندانی ندارند.

گزارش کارشناسان وزارت امنیت داخلی آمریکا چندی پیش نشان داد که هیچ تهدید تروریستی مهمی از سوی کشورهایی که در فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 787331

وب گردی

وب گردی