تشریح وضعیت جوی کشور در آخر هفته/کاهش دما به طور نسبی در نوار شمالی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یه تشریح وضعیت جوی کشور تا آخر هفته پرداخت.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی 3 روز آینده گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود مناطق شمالی استان های آذربایجان های شرقی و غربی همچنین برخی نقاط اردبیل و گیلان دارای رگبار پراکنده و گاهی وزش باد باشند که این وضعیت تا روز پنچ شنبه تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در روز پنجشنبه در استان خراسان شمالی ،بارش پراکنده پیش بینی می شود در روز جمعه نیز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، خراسان رضوی و برخی نقاط استان های اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بر اساس بررسی داده های هواشناسی در 3 روز آینده بارش پراکنده در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان دور از انتظار نخواهد بود. در اواخر هفته نیز در برخی از استان های کشور شامل تهران، اصفهان،مرکزی، قم،قزوین، البرز،خراسان رضوی و آذربایجان غربی و شرقی وزش باد شدید پیش بینی خواهد شد.

وی اضافه کرد:بر اساس پیش بینی های صورت گرفته افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور را پیش رو داریم همچنین در آخر هفته و اوایل هفته بعد ، کاهش دما به طور نسبی در نوار شمالی کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی پایتخت در 3 روز آینده گفت:آسمان تهران در طی 3 روز آینده صاف به همراه گاهی وزش باد خواهد بود .همچنین دمای هوا در 3 روز آینده در بالاترین حالت خود به 38 درجه و در کمترین حالت به 22 درجه خواهد رسید.

701

کد خبر: 787347

وب گردی

وب گردی