صادرات سلاح‌های جنگی از آلمان افزایش پیدا کرده است

گزارش جدید صادرات تسلیحات آلمان نشان می‌دهد که میزان صادرات سلاح‌های جنگی این کشور در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، نشریه "بیلد" و روزنامه "هندلزبلات" آلمان در گزارشی با استناد به گزارش جدید صادرات تسلیحات آلمان نوشتند که این صادرات سال گذشته کاهش داشته است.

بر این اساس، دولت فدرال آلمان سال گذشته در مجموع مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش 6.85 میلیارد یورو را تصویب کرده است که نسبت به سال قبل از آن حدود یک میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.

این دو رسانه آلمانی این خبر را با استناد به گزارش صادرات تسلیحات جدید دولت آلمان که قرار است امروز در کابینه دولت درباره آن شور شود منتشر کرده اند.

به گزارش نشریه "بیلد" با این حال صادرات سلاح های جنگی از آلمان افزایش پیدا کرده است. بر این اساس در سال 2016 از آلمان سلاح های جنگی به ارزش حدود 2.5 میلیارد یورو صادر شده است که حدود یک میلیارد بیشتر از سال 2015 بوده است. 90 درصد این تسلیحات به سه کشور الجزایر، قطر و کره جنوبی صادر شده است.

همچنین در زمینه صادرات بحث برانگیز سلاح های کوچک هم در سال 2016 افزایش وجود داشته است. به گزارش روزنامه "هندلزبلات"، ارزش کلی صدور مجوز برای این گونه تسلیحات حدود 46.9 میلیون یورو و 15 میلیون بیشتر از سال 2015 بوده است.

حدود 2.8 میلیون صادرت سلاح به دولت منطقه ای کردستان برای حمایت از آن در مبارزه با داعش وجود داشته است.

بر این اساس در سال جاری میلادی صادرات تسلیحات آلمان روند کاهشی داشته است. در چهار ماهه ابتدایی سال جاری میلادی مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 2.42 میلیارد یورو تصویب شده است. این در حالی است که در همین دوره زمانی در سال 2016 دولت آلمان برای صادرات تسلیحاتی به ارزش 3.3 میلیارد یورو چراغ سبز نشان داده بود.

بر اساس گزارش جدید صادرات تسلیحات آلمان، صادرات سلاح های کوچک از آۀمان در سال 2017 نیز روند افزایشی داشته است. بر این اساس در چهار ماهه ابتدایی سال 2017 حدود 22.1 میلیون یورو صادرات این گونه تسلیحات که افزایش حدود چهار میلیون یورویی نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته را نشان می دهد وجود داشته است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 787406

وب گردی

وب گردی