برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اولین نیاز ضروری، فضای فیزیکی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر توسعه فضای فیزیکی در دستور کار نباشد، به طور حتم، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حد استانداردها و مورد رضایت مردم نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیور، دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح پروژه های درمانی، رفاهی، دانشجویی و اداری استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ممکن است برخی افراد بگویند که چرا دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مهمترین هدف خود را توسعه زیرساخت ها قرار داده است در پاسخ به آنها باید بگویم که برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اولین نیاز ضروری، فضای فیزیکی است.
وی با بیان اینکه تا قبل از دولت یازدهم با کمبود فضای فیزیکی و فرسودگی مراکز بهداشتی و درمانی روبرو بودیم، افزود: اگر توسعه فضای فیزیکی در دستور کار نباشد، به طور حتم، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حد استانداردها و مورد رضایت مردم نخواهد بود.
استاندار استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر بیش از 400 هزار متر مربع فضای فیزیکی در حوزه سلامت آذربایجان شرقی در حال ساخت است و علاوه بر بیمارستان میانه، بیمارستانهای شهرهای اهر و سراب به زودی به بهره برداری می رسد.
دکتر جبارزاده تصریح کرد: در ادوار گذشته، نظام سلامت از نظر شاخص های بهداشتی و سلامت، وضعیت نامناسبی را پیدا کرد و خوشحالیم که با رای مردم، برنامه های دولت تدبیر و امید و از جمله طرح تحول سلامت در چهار سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از عوامل رضایتمندی مردم از دولت و رای مجدد به استمرار دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: فراموش نکرده ایم که وضعیت بهداشت و درمان در این استان شرایط مطلوبی نداشت و خوشحالیم که دولت و رییس جمهوری برای بار دوم مورد تایید مردم قرار گرفت و 4 سال آینده، فرصت مناسبی برای تکمیل برنامه های طرح تحول سلامت خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در حوزه سلامت، 4 سال، زمان کافی و مناسبی برای اجرای کامل برنامه های مورد نظر نیست و در 4 سال آینده می توان نواقص، ایرادات و اشکالات طرح تحول سلامت را برطرف کرد تا عمق خدماتی که دولت به مردم ارائه می دهد، به اهداف اصلی نزدیک شود.
دکتر جبارزاده با بیان این که رییس جمهوری از دکتر هاشمی خواهند خواست که در وزارت بهداشت برای دوره بعد، بماند، از وزیر بهداشت خواست تا در دولت آینده نیز حضور داشته باشد .
وی تاکید کرد: می دانیم که افراد بزرگوار و توانمند، به دنبال گرفتن پست وزارت و نمایندگی مجلس نیستند بلکه خواسته ها و تقاضاهای مردم، آنها را تشویق به خدمت و قبول مسئولیت ها می کند و به عنوان بخشی از مردم استان، از دکتر هاشمی تقاضا داریم که در دولت آینده نیز حضور داشته باشد.
دکتر جبارزاده خطاب به نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم و دولت دوازدهم به حوزه سلامت، عنایت ویژه ای داشته باشید و به دکتر هاشمی رای اعتماد بالایی را بدهید.
وی در پایان اظهار داشت: انتظار داریم که حوزه سلامت در کنار امنیت که دو نعمت پنهان هستند در قالب بودجه ها، برنامه ها و امتیازات در مجلس، به طور ویژه دیده شوند.

701

کد خبر: 787908

وب گردی

وب گردی