نگرانی انگلیس از اقدام جمعی کشورهای عربی علیه قطر

جانسون گفت انگلیس از اقدام جمعی عربستان، امارات عربی متحده، مصر و بحرین علیه یک متحد مهم نگران است .

به گزارش ایسکانیوز، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس این هفته با همتایان خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد تنش های فعلی در منطقه صحبت کرد.

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس اعلام کرد: جانسون روز دوشنبه دوازدهم ژوئن (بیست و دوم خرداد) با شیخ محمد آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار و با وی در مورد اختلافی که میان کشورهای عضو «شورای همکاری خلیج فارس» بوجود آمده است، صحبت کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس جمعه شانزدهم ژوئن (بیست و ششم خرداد) با خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی و انور محمد قرقاش معاون وزیر خارجه امارات عربی متحده در سفارت این کشور در لندن دیدار کرد.

وی سه شنبه سیزده ژوئن (بیست و سوم خرداد) تلفنی با شیخ صباح خالد الصباح وزیر امور خارجه کویت گفتگو کرد. جانسون در این گفتگوی تلفنی از وزیر امور خارجه کویت به سبب نقش مهمی که کشورش برای میانجیگری در این اختلاف ایفا می کند قدردانی کرد.

جانسون با تاکید بر نگرانی هایش در مورد بحران فعلی، از وزیران کشورهای حاشیه خلیج (فارس) خواست تنش ها را کاهش دهند و به دنبال حل سریع اختلاف از طریق مذاکره باشند.

وی از همه کشورهای حاشیه خلیج (فارس) خواست از اقدامات تنش‌زا که می تواند برای زندگی مردم عادی قطر و کشورهای دیگر پیامدهای جدی داشته باشد خودداری کنند. جانسون این موضوع را تصریح کرد که انگلیس از اقدام جمعی عربستان، امارات عربی متحده، مصر و بحرین علیه یک متحد مهم نگران است و از این کشورها خواست محدودیت هایی را که اکنون در مورد دوحه اعمال می کنند کاهش دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد قطر باید با همسایگانش در منطقه در مورد نگرانی هایشان در خصوص افراط گرایی تعامل داشته باشد و پیشرفت های بدست آمده در مقابله با افراط گرایی و تروریسم در منطقه را با مشارکت با متحدانش در کشورهای حاشیه خلیج (فارس) تقویت کند.

آلیستر بِرت وزیر مشاور در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز با تعدادی از مخاطبان در کشورهای حاشیه خلیج (فارس)، گفتگو کرده است.

آمریکا و انگلیس در حالی که هر دو برای آرام کردن تنش ها در منطقه تلاش می کنند، همچنان در تماس نزدیک خواهند بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

305

کد خبر: 788033

وب گردی

وب گردی