هیچ شکی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود ندارد

وزیر برگزیت بر این باور است که هیچ شک و تردیدی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دیوید دیویس وزیر برگزیت در شرایطی برای مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا روز دوشنبه وارد بروکسل می شود که پیام آشکار و روشن وی برای مقام های اروپایی این خواهد بود که هیچ شک و تردیدی در مورد خروج بریتانیا از اتجادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

چند روز پس از آنکه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که بریتانیا هنوز می تواند ادامه خضور در اتجادیه اروپا را انتخاب کند، دیویس تاکید کرد که هیچ بازگشتی در تصمیم و طرح ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای برگزیت وجود نخواهد داشت.

مردم بریتانیا در همه پرسی سال گذشته به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند.

دیویس در سخنانی تصریح کرد: در حالی که رهسپار بروکسل برای آغاز مذاکرات برگزیت با مقام های اروپایی هستم، این مساله باید روشن شود که هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که ما در حال خروج از اتحادیه اروپا هستیم و قصد داریم نتایج همه پرسی تاریخی را جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه افزود: خروج از اتحادیه اروپا این فرصت را برای ما به وجود خواهد آورد تا یک آینده جدید را برای بریتانیا تصور کنیم، به طوری که برای کنترل مرزهایمان آزاد باشیم، قوانین مورد نیازمان را تصویب کنیم، و هر آنچه را که کشورهای مستقل انجام می دهند، به طور آزاد انجام دهیم.

وی اذعان کرد که مذاکرات برگزیت بسیار سخت خواهد بود ولی ما به دنبال اتخاذ رویکردی برای دستیابی به یک روش سازنده در مذاکرات هستیم.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

پس از اینکه ترزا مِی در 29 ماه مارس گذشته با ارسال نامه‌ای فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به جریان انداخت، اتحادیه اروپا و لندن یک برنامه‌زمانی دوساله برای نهایی کردن خروج انگلیس از این اتحادیه در پیش روی خود دارند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788435

وب گردی

وب گردی