ضرورت وحدت مسلمین براى آزادى قدس شریف

از آن روز که دستهای پلید، قدس شریف را در تملک گرفتند؛ زخمی هولناک بر پیکره جهان اسلام وارد آمد. فضای قدس به عطر وحی آغشته بود. ادیان ابراهیمی به این مکان شریف به دیده عظمت می نگرند؛ اینجا گذرگاه موسی عمران است و جایگاه عیسای شریف و قبله نخست امت محمد (ص).

زمزمه های عیسی مسیح بر تپه های ناصریه و جلجتا جای خود را به شلیک توپ داد و فریاد زاری کودکان و زنان آواره؛ فریادهای موسی که دفاع از مظلومان بنی اسرائیل را به عهده داشت، در هجوم جنگباره های دروغزنی که خود را منتسب به او می کردند، گم شده است و به جای دفاع از راستی و حقیقت و مظلومیت سبعیت و درنده خویی پای به عرصه نهاده. اینک سالهاست که درختان زیتون این دیار شکوفه بهار را با نارنجک پیوند می زنند؛ هر درخت سروی که بر سینه خاک قد می کشد، چوبه داری می شود و هر قطره آبی که بر زمین جاری می شود حنظل می رویاند. زاغان، بوستان قدس شریف را از نعیق خویش آکنده اند و بومیان در حظیره ابراهیم بیتوته کرده اند؛ روزگار، روزگار نامرادی و نامردی و نامردمیست.

گویی آسیاب زمان در این دیار به رود خون می گردد و در کام خویش جز دانه حیات نمی طلبد. سالهاست قدس صبح و شام را با بوی باروت و صدای گلوله می گذراند. شیعیان، همسایه دیوار به دیوار قدس شریفند. پس از نهضت شکوهمند اسلامی ایران، دوباره با نعره ای در ظلام دیجور دهشتناک این سامان، آوای زندگی و رویش سر داد؛ جهان را بدون قدس شریف عرصه ای نادلگشا می یابد و در طلب حق از دست رفته خویش می ایستد، اما پس از پیروزى انقلاب اسلامى از همان ماههاى اولیه پیروزى انقلاب اسلامى که امام خمینی(ره) وحی را در پرنیان سخن پیچید و در ژرفای جان مومنان ریخت و باورباختگان را به باوری دوباره فراخواند، استقلال قدس نیز فریاد شد. در شرایطی که پیروان راستکار پیامبر اسلام با بهانه هاى پیچیده از آیین رحمانی اسلام ترسانیده مى شوند، مسلمانان به گونۀ کم‌ سابقه‌ ای مورد تهاجم دشمنان دین خدا قرار گرفته‌ اند. این بار، حرکتهاى کور تروریستى را که بوسیله گروههاى افراطى و متحجر خود ساخته شان سامان داده شده است، بهانه قرار داده و تهاجم و تقابل را از مسلمانان آغاز کرده اند. در شرایطی که صهیونیسم، این عصارۀ ظلم و جور و فساد، با تمامی قوا در پشت سر متجاوزان به حقوق مسلمانان ایستاده و در اتحادى نامبارک بین امریکا و صهیونیستهاى مؤثر در سیاست و اقتصاد آن کشور حتى تعهدهاى خود در توافقنامه موسوم به "برجام" نادیده گرفته اند، و با حمایت از دولت خود خوانده اسلامى موسوم به داعش عملاً به حمایت از هتاکان به حبیب‌ الله و خاندان عصمت و طهارت بر خاسته است، مسلمانان جهان دریافته‌ اند که اگر یکپارچه و همزبان در مقابل آنان نایستند، تمامی حرمتها و بازیافته‌های آسمانی دین و آیینشان را به باد سخره خواهند گرفت.

در حالی که تهاجم فرهنگی و اقتصادی بیگانگان، کیان مسلمانان و هویت فرهنگی - سیاسی آنها را تحت‌ الشعاع قرار داده است، حوادث خاورمیانه از سوریه و ترکیه و یمن و بحرین و سرزمینهای اشغالی، زنگ خطری است برای تمام کسانی که می‌ اندیشند که می‌ توان صرفا با کنار آمدن و گفت‌ وگو با بانیان تهاجم به جهان اسلام، به مشکلات نیم قرن گذشته خاتمه داد. تردیدی نیست که اسلام و تعالیم بلند آن، مهم‌ترین عنصر هویت‌ساز ملتهای خاورمیانه و جهان اسلام است و تعدی به آن، به منزله تلاشی برای از میان بردن هویت آنهاست. از این رو، لازم است مسلمانان، یکدل و همصدا در مقابل این موج مخرب که با اعمال وحشیانه گروههاى بظاهر اسلامى در سرزمین مسلمانان و آواره کردن میلیونها مسلمان ادامه یافته است، مقاومت کنند والا آنچه پیامبر اسلام صلی‌ الله علیه و آله و سلم برای آنها به ارمغان آورده است، به یغما خواهد رفت.

ضرورت وحدت نه فقط در جهان اسلام، که در جامعه اسلامی ایران که پرچمدار دفاع از ارزشهای محمدی صلی‌ الله علیه و آله و سلم است نیز دو چندان شده است. اکنون، با سپری شدن قریب چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته دشمنان اسلام و پیامبر صلی‌ الله علیه و آله و سلم در پی آن اند که با ایجاد شکاف و چند دستگی در جامعۀ ایران، با استفاده از عناصر قومى و مذهبى آن حماسۀ بزرگ را به مشکلی لاینحل در اجتماع اسلامی ما بدل سازند. بی شک، هشیاری بی‌سابقۀ مردم مسلمان ایران، همچون سالهای پرالتهاب گذشته، امید آنان را به یأس بدل خواهد کرد. با این حال ذکر این نکته ضروری است که امروز وحدت همۀ نیروها و همۀ پیروان صدیق محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم برای صیانت از نظام مقدسی که بر آمده از تعلیمات جاودان اوست، بیش از پیش احساس می شود. اگر همۀ ما پیام وحدت قرآن کریم را دوباره زمزمه کنیم و زنگارهای دوییت و دسته‌بازی را از دل بزداییم و پیشرفت جامعۀ اسلامی را هدف اصلی قرار دهیم، راه به سوی اتحاد و اعتلا خواهیم بردهر قدر زمان می گذرد، چهره خبیث نظام سلطه بر جهان برملاتر و سیاست های ضد بشری امریکا و اسرائیل در تعدی و تجاوز و کشتار مردم بی پناه و بی گناه فلسطین، شیعیان یمن و بحرین دامنه ای گسترده تر به خود می گیرد،در گوشه اى شیخى را به جرم حق گویى و بانگ بیدارباش گردن مى زنند و در جایى دیگر، بمب و آتش بر سر شیعیان مى ریزند، تا آنجا که یاغیان بین المللی با آفریدن متحجرترین گروهها در صدد جنایت آفرینى و إیجاد رعب و وحشت در کشور عزیز ما برمى آیند. در شرایطی برگزار می‌ شود که پیروان راستکار او به گونۀ کم‌ سابقه‌ ای مورد تهاجم دشمنان دین خدا قرار گرفته‌ اند. حرکت اخیر نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران در شلیک چند موشک به مقر این گروههاى متحجر گواه صدق سخنان فرماندار معظم کل قوا در سالهاى گذشته را بخوبى نشان داد که ما باید در کنار بهره مندى از منطقى متقن در مذاکره، از سلاحهایى روزآمد و قابل اتکا براى دفاع از کیان کشور و نظام اسلامى بهره مند باشیم.

اینک ماییم و رمضانى که تنها یک جمعه از آن باقى مانده است، جمعه موسوم به "روز قدس" در حالیکه تنها چند روز از حمله کور متحجرترین عناصر ساخته دشمنان دیرینه ما "داعش" به مرقد بنیانگزار عظیم ترین نظام مردم سالار دینى در جهان" جمهورى اسلامى ایران" و معهد این مردم سالارى"مجلس شوراى اسلامى " مى گذرد.امروز ضرورت وحدت نه فقط در جهان اسلام، که در جامعه اسلامی ایران که پرچمدار دفاع از ارزشهای محمدی صلی‌ الله علیه و آله و سلم است نیز دو چندان شده است. اکنون، با سپری شدن قریب چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته دشمنان اسلام و پیامبر صلی‌ الله علیه و آله و سلم در پی آن اند که با ایجاد شکاف و چند دستگی در جامعۀ ایران، با استفاده از عناصر قومى و مذهبى آن حماسۀ بزرگ را به مشکلی لاینحل در اجتماع اسلامی ما بدل سازند. بی شک، هشیاری بی‌سابقۀ مردم مسلمان ایران، همچون سالهای پرالتهاب گذشته، امید آنان را به یأس بدل خواهد کرد. با این حال ذکر این نکته ضروری است که امروز وحدت همۀ نیروها و همۀ پیروان صدیق محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم برای صیانت از نظام مقدسی که بر آمده از تعلیمات جاودان اوست، بیش از پیش احساس می شود. اگر همۀ ما پیام وحدت قرآن کریم را دوباره زمزمه کنیم و زنگارهای دوییت و دسته‌بازی را از دل بزداییم و پیشرفت جامعۀ اسلامی را هدف اصلی قرار دهیم، راه به سوی اتحاد و اعتلا خواهیم برد

بی هیچ تردید جنایت های یکصدساله اخیر غرب بر ضد فلسطین مظلوم، و ترفندهاى نو آنها با ساختن و پرداختن گروههاى بظاهر اسلامى و در باطن مخالف با کیان اسلام و مسلمانان، یادآور جنگ های صلیبی و تجاوزاتی است که تجزیه خاک فلسطین و واگذاری بخشی عمده از این سرزمین به صهیونیست های مکار را در پی داشته است و تاریخ فلسطین پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی مملو از جنایت ها و خیانت های غرب به حقوق ملت فلسطین بوده است.

*نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی و سفیر پیشین ایران در تاجیکستان

کد خبر: 789710

وب گردی

وب گردی