اکثر آمریکایی‌ها تحقیقات کنگره درباره روسیه را اتلاف وقت می‌دانند

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که تحقیقات کنگره درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، اتلاف وقت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، نظرسنجی هاروارد- هریس نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها می خواهند واشنگتن به مسائل اصلی یعنی شغل، بهداشت و زیرساخت ها بپردازد و از اتلاف وقت خود برای ادامه تحقیقات درباره تبانی و ارتباط احتمالی بین روسیه و تیم انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خودداری کند.

این نظرسنجی افزود: اکثر آمریکایی‌ها ترجیح می دهند که کنگره تحقیقات درباره ارتباط احتمالی بین روسیه و نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را متوقف کند و به دنبال حل و فصل مشکلات مربوط به بهداشت و سلامت، زیر ساخت ها و شغل باشد.

این نظرسنجی افزود: 64 درصد مردم آمریکا اعلام کرده‌اند که ادامه تحقیقات مربوط به تبانی بین ترامپ و روسیه به ضرر آمریکا خواهد بود.

56 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کرده اند که کنگره و رسانه های خبری باید به مسائل مهمتری بپردازند که نگرانی و دغدغه اصلی مردم است. البته 44 درصد آمریکایی ها نیز با ادامه تحقیقات کنگره درباره ارتباط احتمالی روسیه و ترامپ موافقت کرده اند.

در نظرسنجی ماه می که توسط هاروارد- هریس انجام شده بود بیش از 75 درصد آمریکایی ها از ادامه این تحقیقات توسط روبرت مولر مدیر سابق اف بی آی حمایت کرده بودند.

البته نظرسنجی جدید نشان می دهد که 73 درصد رای دهندگان آمریکایی شامل 81 درصد جمهوریخواهان، 74 درصد مستقل ها و 68 درصد دموکرات ها اعلام کرده اند که تحقیقات درباره روسیه موجب شده است تا کنگره از پرداختن به مسائل مهمتر، غافل شود.

سخنگوی هاروارد هریس در این باره تاکید کرد: گرچه رای دهندگان آمریکایی مایل به روشن شدن ابعاد هرگونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هستند ولی آنها نگران این مساله هستند که تحقیقات موجب منحرف شدن رئیس جمهور و کنگره از مسائل اصلی کشور شود و در نهایت این تحقیقات به ضرر آمریکا تمام شود.

نظرسنجی هاوارد هریس طی روزهای 19 تا 21 ژوئن و در بین 2237 نفر انجام شده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد که روسیه در هک کردن ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات دست داشته و هدف اصلی از این اقدام، بی اعتبار کردن هیلاری کلینتون و کمک به ترامپ بوده است.

ترامپ هرگونه تبانی با روسیه را رد کرده ولی اف بی آی و کنگره همچنان در حال تحقیق درباره ابعاد مختلف این پرونده جنجالی هستند و ترامپ در تصمیمی غیر منتظره جیمز کومی رئیس اف بی آی را برکنار کرده است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 800585

وب گردی

وب گردی