کاخ سفید: ترامپ سفری غیرمنتظره به انگلیس نخواهد داشت

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سفری غیرمنتظره به انگلیس نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه گاردین نوشت درحالی که تهدیدها برای برپایی اعتراضات به سفر بدون اطلاع قبلی ترامپ به زمین بازی گلف خود در اسکاتلند رو به افزایش است، کاخ سفید اعلام کرده است ترامپ در ادامه سفرش به هامبورگ برای شرکت در نشست گروه بیست، سفری غیرمنتظره به انگلیس نخواهد داشت.

در بحبوحه افزایش گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ترامپ قصد دارد در مسیر سفر به هامبورگ برای شرکت در اجلاس گروه بیست، به صورت غیررسمی به انگلیس سفر کند، سخنگوی رئیس جمهور آمریکا گفت چنین سفری قریب الوقوع نیست.

وی افزود:« درحالی که ما به دنبال سفر به انگلیس هستیم اما این سفر طی دو هفته آینده رخ نمی دهد.»

ترامپ از پنجشنبه سفر اروپایی خود را با عزیمت به ورشو آغاز می کند، برای دوازده تن از رهبران اروپایی، حوزه دریای بالتیک و غرب بالکان سخنرانی می کند و سپس روز جمعه به آلمان می رود.

معترضان در نظر دارند درصورت سفر ترامپ به زمین گلفش در اسکاتلند، تظاهراتی بدون اطلاع قبلی برپا کنند.

سفر رسمی ترامپ به لندن، ماه گذشته در بحبوحه نگرانی از برپایی اعتراضات گسترده در انگلیس به این سفر به تعویق افتاد.

اما برخی منابع در انگلیس تایید کردند به دولت هشدار داده شده است که رئیس جمهور آمریکا احتمالا طی سفر به اروپا، از ترن بری -یکی از دو زمین گلفش در اسکاتلند- دیدن می کند.

ممکن است ترامپ برای گفتگوهای غیررسمی به اقامتگاه نخست وزیری انگلیس برود اگر چه تاییدیه نهایی چنین سفری احتمالا بیست و چهار ساعت قبل از برگزاری آن به منظور به حداقل رسیدن احتمال اختلال در این سفر داده می شود.

306

کد خبر: 803375

وب گردی

وب گردی