آغاز طرح دریابست در آب‌های ساحلی استان بوشهر

طرح دریابست از امروز تا پیش از زمان آغاز صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ همان طور که از قبل به صیادان اعلام شده بود، دریا از امروز به رویشان بسته می‌شود تا این بستن گشایشی باشد برای کسب روزی بیشتر از دریا.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در مدت زمان اجرای این طرح هیچ صیادی با هیچ وسیله‌ای در هیچ نقطه‌ای در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر اجازه صید ندارد.

عباس زنده بودی افزود: اجرای طرح دریا بست فرصتی برای بازسازی ذخایر، تخم ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: موافقت جامعه صیادی برای اجرای این طرح جلب شده و همه شناورهای صیادی شامل قایق و لنج و کشتی و قایق‌های تفریحی و بدون هویت را در برمی‌گیرد.

زنده بودی بیان کرد: دریابست حداکثر یک ماه طول خواهد کشید و مکاتبات لازم با سازمان شیلات ایران برای اعمال طرح دریابست در صیدگاه‌های مشترک استان بوشهر با استان‌های همسایه یعنی خوزستان و هرمزگان صورت گرفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برای اجرای هر چه بهتر آن، نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان در اماکن فعالیت قایق‌های تفریحی و بدون هویت به ویژه در خورها وپناهگاه‌های طبیعی، توقفگاه‌ها و روستاهای ساحلی حضور می‌یابند و آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، سواحل و خشکی‌ها را بازرسی خواهند کرد.

زنده بودی همچنین از برخورد با عرضه کنندگان میگوی تازه در زمان اجرای طرح دریابست خبر داد.

یادآور می‌شود، فصل صید میگو در استان بوشهر معمولا دهه اول مرداد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

402

کد خبر: 804032

وب گردی

وب گردی