دیدار امیر قطر با دادستان کل دادگاه کیفری بین‌الملل

امیر قطر با دادستان کل دادگاه کیفری بین‌الملل دیدار و درباره بحران اخیر در روابط دوحه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با فاتو بن‌سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل در دفترش در دوحه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه بحران دوحه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تحریم‌های این کشور علیه قطر گفتگو کرد.

بن‌سودا روش برخورد دولت قطر با این بحران را ستود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز با بن‌سودا درباره تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه و لیبی گفتگو کرد.

وزیر خارجه قطر، بن‌سودا را در جریان تحولات بحران کنونی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اقدامات غیرقانونی آن‌ها علیه قطر گذاشت.

بن‌سودا نسبت به نقض حقوق بشر و قوانین انسانی به دلیل محاصره ابراز تأسف کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن روابطشان را با قطر به بهانه حمایت از تروریسم قطع کردند.

در همین راستا، مسئولان کمیته حقوق بشر قطر به ریاست مریم بن عبدالله العطیه نیز نشستی را با بن‌سودا برگزار کرده و گزارشی را درباره نقض‌های صورت گرفته علیه قطر از سوی کشورهای محاصره کننده ارائه کردند.

العطیه بن‌سودا را در جریان نقش این کمیته و آخرین تحولات بحران از بعد حقوقی گذاشت و گفت که این کمیته همواره طی بحران مایل به دور بودن از هرگونه مسائل سیاسی بوده که بر شفافیت و استقلال آن تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: نقض‌هایی که صورت گرفته نشان می‌دهد متضرران از دولت قطر و شهروندان کشورهای محاصره کننده مجازات دسته‌جمعی و نقض آشکار تمامی حقوق اصلی است.

العطیه تأکید کرد: آنچه ما گردآوری کرده‌ایم صرفا گزارشات نیست بلکه واقعیت‌هایی است که به نهادهای بین المللی مثل کمیته عالی حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر داده شده است.

وی درباره نقض آزادی بیان گفت: تمامی نهادها و سندیکاها درخواست کشورهای محاصره کننده درباره بستن شبکه الجزیره و شبکه‌های وابسته به آن را محکوم می‌کنند کمیته ملی حقوق بشر ۲۴ و ۲۵ ماه جاری میلادی کنفرانس بین المللی را درباره آزادی بیان برگزار خواهد کرد و بیش از ۲۰۰ نهاد بین المللی متخصص در آن شرکت خواهند داشت.

وی متعهد شد که دادستان کل را در جریان پیشنهادات این کنفرانس بگذارد.

بن‌سودا به شکایت‌های تعدادی از متضررین که با آن‌ها در مقر کمیته ملی حقوق بشر دیدار کرد،گوش داد.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 804901

وب گردی

وب گردی