تولید داربست‌های ترمیم‌کننده بافت با منشاء انسانی

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور حاضر در دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از ارائه داربست‌های ترمیم کننده بافت با منشاء انسانی که قابل پیوند به بدن بیماران است در این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیرحسین توکلی مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور حاضر در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی درباره تاثیرگذاری این جشنواره در رشد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلول‌های بنیادی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند راهکاری برای هم افزایی توانمندی پژوهشگران و شرکت‌های فعال در این حوزه باشد. در واقع جشنواره بستری را فراهم می‌کند تا متخصصان با یکدیگر آشنا شده و خدماتی را به یکدیگر ارائه دهند که زمینه ساز تعامل و همکاری‌های بعدی شود.

توکلی ادامه داد: همچنین دانشجویان مقطع دکتری با بازدید از محصولات و دستاوردهای ارائه شده در جشنواره می‌توانند چشم اندازی از فعالیت‌های آینده این حوزه ترسیم کنند. در واقع جشنواره می‌تواند توانمندی‌های کشور در عرصه پیشرو علوم پزشکی بازساختی را توسعه و رشد دهد.

وی تصریح کرد: عملکرد و فعالیت‌ها در جشنواره نباید مقاله محور و همانند کنگره‌های علمی باشد. باید بازار محصولات این حوزه مد نظر قرار گیرد و حتی سخنرانی‌ها درباره محصولات و آشنایی با آنها مطالبی را ارائه دهند. حتی راهبردهای جشنواره نیز باید بیشتر به سمت بازار خدمات سوق داده شود.

توکلی همچنین درباره محصولاتی که در این جشنواره ارائه می دهند، گفت: فعالیت شرکت ما در حوزه داربست‌های ترمیم کننده بدن است و به نوعی محصولات آلوگرفت پیوندی تولید می‌کنیم. در واقع موادی از بدن افراد همچون افراد فوت شده یا مرگ مغزی استخراج و به بدن فرد نیازمند پیوند می‌شود. در این شیوه داربست‌های طبیعی همچون پانسمان‌های پوششی (پرده امنیون و پوست)، جایگزین استخوان(تاندون) و غضروف برای بازسازی جایگزین بافت‌های آسیب دیده می‌شوند که این محصولات در غرفه شرکت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه بافت انسانی در کشور فعالیت‌های خوبی انجام شده و وزارت بهداشت نیز مجوز تولید محصولات این عرصه را مشخص و تعیین کرده است اما در حوزه تولید محصولات سلولی در کشور مجوز واضحی وجود ندارد که این مسئله تولید را در این عرصه با مشکل روبرو کرده است.

گفتنی است؛ دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ 22 تا 24 تیر ماه 1396 توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 805968

وب گردی

وب گردی