بازنشستگان از خدمات مهارت آموزی بهره مند می شوند

قائم مقام ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی به ویژه در میان بازنشستگان گفت:با انعقاد تفاهم نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای،صندوق بازنشستگی کشوری و کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد، بازنشستگان و فرزندان آنها میتوانند از تخفیفات هزینه در آموزشگاه های آزاد بهره مند شوند.

به گزارش ایسکانیوز،رحمت اله رحمتی در اولین گرد همایی سفیران مهارت آموزی بازنشستگان کشوری که صبح امروز در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت:بازنشستگان سرمایه های بی بدیل کشور هستند که سال های زیادی را در مسیر خدمت به جامعه صرف کرده اند و نباید در دوران بازنشستگی گوشه نشین و افسرده شوند.
وی افزود:در این راستا و در جهت خدمت به این قشر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و نهادهای مرتبط دیگر برنامه های سازنده ای در نظر گرفته شده و گام های اول برداشته شده است که امیدواریم در آینده شاهد ثمرات و بهره بیشتر این اقدامات باشیم.
رحمتی با اشاره به اینکه این گردهمایی در آستانه هفته مهارت آموزی برگزار شده اظهار داشت:نظام اداری هنوز ظرفیت لازم را برای ایفای نقش در مقابل بازنشستگان ندارد هرچند صندوق بازنشستگی کشوری اقداماتی را در این راستا انجام داده است.
وی با تاکید بر نقش سفیران مهارت آموزی بازنشستگان افزود:بازنشستگان نقش بسیار زیادی در رساندن پیام مهارت آموزی به مخاطبان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارند که این امر با توجه به اهمیت بحث اشتغال و معضل بیکاری بسیار کار گشا خواهد بود.
رحمتی بر ضرورت آشنایی افراد تحصیلکرده با مقوله مهارت آموزی به منظور ورود به بازار کار تاکید کرد و گفت:در بسیاری از رشته ها 30تا60درصد کارآموزان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی امر مهارت آموزی به طور غیر رسمی به آموزش این افراد می پردازد.
قایم مقام ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سه رکن سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد و افزود: پژوهش و تهیه استانداردهای آموزشی، ارایه استانداردهای آموزشی دربخش های دولتی و آموزشگاه های آزاد و اعطای گواهینامه مهارت بین المللی به افراد مهارت دیده و یا دارای مهارت که در 4سطح ارایه می شود، سه رکن اصلی وظایف سازمان را تشکیل می دهد.

203

کد خبر: 818210

وب گردی

وب گردی