سبحانی نیا: معتقدین به برجام به نقض عهد آمریکا در قبال برجام اذعان دارند

نماینده سابق مردم نیشابور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با بیان این که معتقدین برجام  اذعان دارند که این توافق توسط آمریکا نقض شده است تاکید کرد:خود آقای ظریف در مصاحبه ای که با شبکه سی ان ان داشت اذعان کرد که روح و جسم برجام  آسیب دیده است.

حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: بعد از گذشت یک سال از اجرای برجام، بدعهدی های ‌آمریکا و اعمال تحریم های جدید دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مسائلی بوده است که مجلس جمهوری اسلامی ایران را به این نتیجه رساند که باید یک اقدام متقابلی در این ارتباط انجام بدهد که آن اقدام نیز امروز در صحن علنی مجلس تصویب شد.

وی افزود: مصوبه ای که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، پاسخی به اقدامات اخیر آمریکا میتواند باشد؛ البته درست است آن طرح قبلی که آمریکایی ها برای تحریم های ایران به دلیل ایرادهای آیین نامه ای که داشتند در مجلس نمایندگان آمریکا با رای بالایی تصویب شد هنوز نهایی نشده است، ولی اقدام مجلس با توجه به تحریم‌هایی که از ناحیه آمریکا نسبت به تعدادی از کسانی که در حوزه‌های دفاعی یا موشکی فعالیت دارند انجام داده ضرورت دارد.

نمابنده مردم نیشابور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی های آمریکا خاطر نشان کرد: آن چه که تا حالا دیده ایم بدعهدی از سمت آمریکا بوده است؛ به خصوص با روی کارآمدن آقای ترامپ این شیوه و برخورد آمریکا تشدید شد.

وی با اشاره به نگرانی برخی از توافق هسته ای ادامه داد: پیش بینی می‌شد که اینها بدعهدی خواهند کرد؛ در روزهای آغازین توافق هسته ای، نگرانی‌هایی در طیف منتقد برجام وجود داشت که نمی‌شود به وعده‌های آمریکا پایبند بود و اینها روی تعهداتی که دارند پا برجا نخواهند بود.

سبحانی نیا تصریح کرد: این موضوع درست است که میان اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر توافق هسته ای اختلاف ‌نظرهایی وجود دارد اما اروپایی ها به ظاهر مدعی پایبندی برجام هستند و نواقص را باید رفع کنند.

وی با بیان این که معتقدین برجام اذعان دارند که این توافق توسط آمریکا نقض شده است تاکید کرد:خود آقای ظریف در مصاحبه ای که با شبکه سی ان ان داشت اذعان کرد که روح و جسم برجام با این برخوردهایی که آمریکا تاکنون داشته آسیب دیده است.

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: ترامپ آدمی است که خیلی در قالب سیاست‌های متعارف بین‌المللی نمی‌گنجند و به ادعای دست‌اندرکاران سیاسی و تحلیلگران آمریکا، او تعادل روانی ندارد؛ در آینده نیز به شیوه عمل آمریکا نمی شود اعتماد کرد بنابراین مجلس باید طرح جامع و مستحکمی تصویب کند که هرگونه رفتار آمریکا را بتواند در مراحل پیش رو پاسخگو باشد.

302

کد خبر: 818413

وب گردی

وب گردی