مخالفان در ونزوئلا بار دیگر خواستار اعتصاب عمومی شدند

مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار برگزاری اعتصاب 48 ساعته جدید با هدف اعتراض به طرح دولت این کشور در برگزاری انتحابات مجلس موسسان با هدف بازنویسی قانون اساسی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری فرانسه نوشت: چند روز پیش نیز مخالفان در ونزوئلا اعتصاب عمومی برگزار کردند و از دولت خواسته بودند تا این انتخابات را برگزار نکند.
در همین حال 'سیمون کالزادیلا' یک قانونگذار این کشور گفت: ما از همه مردم و جوامع در ونزوئلا می خواهیم که اعتصاب عمومی را روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار کنند.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی عنوان کرد که مخالفان دولتی در ونزوئلا با هدف اعمال فشار بیشتر به دولت مادورو این اعتصاب عمومی دو روزه را برگزار خواهند کرد.
همچنین قرار است روزهای دوشنبه و جمعه علیه دولت کاراکاس تظاهرات برگزار شود.
از سوی دیگر ' دلسی رودریگز' وزیر امور خارجه پیشین ونزوئلا و یک نامزد حضور در مجلس موسسان آتی این کشور اعلام کرد مادامی که این نهاد پس از برگزاری انتخابات تشکیل شود، تصمیم های مثبت در این مجلس، صلح را در ونزوئلا به ارمغان خواهد آورد.
وی افزود: هیچ مداخله ای در کار نخواهد بود. هیچ جنگی رخ نمی دهد. مجلس موسسان در این کشور تشکیل خواهد شد.
انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا برای برگزیدن 545 نماینده قرار است30 ژوئیه (8 مرداد) در سراسر این کشور در حالی برگزار شود که مخالفان دولت به شدت نسبت به برگزاری این انتخابات اعتراض دارند چون معتقدند که با تشکیل این نهاد اختیارات مادورو افزایش می یابد. اما دولت مادورو اعلام کرده است این انتخابات صلح و آرامش را به این کشور بازمی گرداند.
'سیلیا فلورس' یکی دیگر از نامزدهای این انتخابات کفت که این انتخابات فرصت بزرگی را برای گفتگو با مخالفان فراهم می کند.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 819316

وب گردی

وب گردی