۵۰۰تا ۶۰۰میلیون دلار در سال قاچاق دارو انجام می‌گیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تجهیزات پزشکی و داروهای سلامت محور باید دارای شناسه باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ،محمدنعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق دارو تقریباً در تمام دنیا وجود دارد. تخمین ما این است که سالانه حدوداً ۵۰۰تا۶۰۰ میلیون دلار دارو به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با قاچاق دارو خلع قانون گذاری وجود ندارد و مجلس نیازی به تدوین قانون جدیدی در این مورد ندارد. دولت و ارگان‌های حاکمیتی می‌بایست برای مقابه با قاچاق عمل کنند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تجهیزات پزشکی و داروهای سلامت محور باید دارای شناسه باشند و این موضوع می‌بایست در داروخانه‌ها و مراکز عرضه دارو به دقت پیگیری شود.

امینی فرد گفت: کنترل و ارزیابی کیفی باعث می‌شود کالاهای قاچاقی که شناسنامه مشخصی ندارند و کالاهایی که استاندارد بودن آنها زیر سؤال است، شناسایی شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: دست وزارت بهداشت و درمان برای مقابله و شناسایی کالاهای قاچاق باز است.

امینی فرد در پایان اظهار داشت به طور سالانه مراکز تجهیزات پزشکی و عرضه دارو و به طور ماهانه داروخانه‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرند و گزارش‌ها رو به صورت روزانه پیگیری می‌کنیم.

702

کد خبر: 820048

وب گردی

وب گردی