محبوبیت ترامپ باز هم پایین تر آمد

میزان محبوبیت دونالد ترامپ نسبت به روسای جمهور گذشته آمریکا در این مقطع در حد بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، نتایج نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد تنها ۳۷.۳ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به عملکرد ترامپ رضایت دارند و در مقابل، ۵۷.۹ درصد از وی ناراضی هستند.

نتایج نظرسنجی شرکت رسانه‌ای "را استوری" نشان می‌دهد، بیل کلینتون در دوره اول ریاست جمهوری‌اش در سال ۱۹۹۳ محبوبیت ۳۷ درصدی را تجربه کرد اما این برای زمانی بود که دادگاه پرونده رسوایی جنسی او با مونیکا لوینسکی را بررسی می‌کرد.

براساس اطلاعات مرکز سنجش میزان محبوبیت روسای جمهور آمریکا در گالوپ، میزان محبوبیت و عدم محبوبیت ترامپ زمان روی کار آمدنش در ژوئیه به ۴۵ درصد رسید که بالاترین میزانی بود که او توانست تاکنون به آن دست پیدا کند. اما این روند از بین رفت و میزان محبوبیتش با گذشت شش ماه کاهش یافت و عدم محبوبیت او اوج گرفت.

ترامپ حتی در حال از دست دادن حامیانش در میان جمهوری‌خواهان است و نتایج نظرسنجی چهارشنبه گذشته رویترز نشان می‌دهد، حمایت از ترامپ میان جمهوری‌خواهان طی یک دوره ۹ روزه در ژوئیه شش درصد کاهش داشته است.

حال، با توجه به خروج راینس پریبس،‌ رئیس دفتر کاخ سفید و نیز شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید انتظار می‌رود میزان محبوبیت او باز هم کاهش داشته باشد.

یک مشاور غیر رسمی کاخ سفید جمعه به واشنگتن پست گفت: گمان می‌کنم یک ناظر که به عنوان مثال انگلیسی بلد نباشد و هیچ چیز درباره سیاست نداند و از یک سیاره و سیستم خورشیدی دیگر آمده باشد، پس از رویت شرایط کاخ سفید متوجه می‌شود که کاخ سفید در حال شکست است.

منبع: ایسنا

801

کد خبر: 821401

وب گردی

وب گردی