درخواست از زنگنه برای همکاری در دولت دوازدهم/ هزینه ۸۲۰ میلیارد تومان برای خط لوله دامغان_ نکا

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از زنگنه خواست که در دولت دوازدهم به ادامه همکاری بپردازد.

گزارش خبرنگار ایسکانیوز، منتظر تربتی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در مراسم افتتاح خط لوله انتقال گاز دامغان _نکا گفت: این خط لوله پروژه ای که بعد از گذشت ۱۰ سال با همت مسولان به ثمر نشست.
او تصریح کرد: خط لوله دامغان _نکا طرحی بود که گاز را به استانهای شمالی،گیلان و مازندران وصل می کند. به طوری که با افتتاح این خط لوله ایران از واردات گاز ترکمنستان بی نیاز شد.
تربتی تاکید کرد: اگر این لوله در آینده توسعه پیدا کند یک مسیر ویژه انتقال گاز داشته باشیم تا جاییکه ای خط لوله در راستای ترانزیتی گاز را به شبکه وصل می کند.
او با اشاره به اینکه برای این طرح در مجموع ۸۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: از این میزان ۳۹۰ میلیارد تومان برای ورق،۱۱۰ میلیارد تومان برای تحصیل اراضی،۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرا،۳۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی و محیط زیست و ۷۰ میلیاردتومان برای سایر موارد هزینه شده است.
تربتی از زنگنه خواست که دولت دوازدهم را همراهی کند.
گفتنی است خط انتقال دامغان- کیاسر- ساری به طول ۱۷۰ کیلومتر با قطر ۴۲ اینچ و با ظرفیت انتقال گاز ۴۰ میلیون مترمکعب در روز، منشعب از خط انتقال گاز ۴۸ اینچ دوم شمال- شمال شرق کشور است. این خط دارای ۱۲ ایستگاه شیر بین راهی، هشت ایستگاه انشعاب، سه ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه ارسال توپک، یک ایستگاه دریافت توپک و یک ایستگاه CGC است.

401

کد خبر: 822341

وب گردی

وب گردی