چاپ سوم «گورچین» خواندنی شد

داستان ایرانی گورچین به قلم شهره احدیت توسط موسسه انتشارات نگاه به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آخرین اثر شهره احدیت در فضای ذهنی راوی به بیان فضای داستان می پردازد و همزمان با ذهنیات راوی و مکالمات کوتاه و اندک او با شوهر و اطرافیانش پی به شخصیت وی می‌بریم. شخصیتی توانمند با صبر فراوان که زنانه است.

داستان با برش‌های زمانی مختلف به غیر از زبان راوی با دانای کل محدودی روایت می شود که از دنیای بیرونی و درونی شوهرش می‌گوید که اگرچه جزیی و مو به‌مو نیست اما فاش‌کننده شخصیت شوهر (صفا) است.

شهره احدیت متولد تیرماه سال 1340 است. وی از سال 78 به طورجدی در بستر داستان‌نویسی فعالیت کرده است. در سال 88 مجموعه داستان «سیامو» از این نویسنده منتشر شده است. شهره احدیت همچنین سال‌ها در سمت ویراستار با انتشارات مختلف همکاری کرده است. آخرین کار وی رمان «گورچین» بوده که از استقبال خوبی نیز برخوردار شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است:

آینه ها را دوست ندارد، اما همیشه اسیرشان می شود، کسی توی آینه هست که تو همان نگاه اول گیرش می اندازد. از روزی که مارال با مهری به خانه آمد، کسی نشست تو آینه های دور و بر صفا. صورتش را خوب نمی بیند چیزی محو است با چشم هایی که زل می زنند به صفا زل می زنند به سیاهی چشم هایش که دیگر برقی ندارند. این روزها کلافه تر از همیشه است، می خواهد این تیغ لعنتی را بردارد و بکشد به صورتش، کاش با سوزش می توانست گریه کند. چند سال است گریه نکرده ام؟ هیچ وقت دل سیر گریه نکردم. مرده شور مرا ببرد با این مردانگی که همیشه بند دو قطره اشک بوده...

این کتاب در184 صفحه، قطع رقعی با قیمت 130 هزار ریال توسط موسسه انتشارات نگاه منتشر شد.

502

کد خبر: 822552

وب گردی

وب گردی