افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه خوی توسط وزیر نیرو

مدیرعامل آب‌وفاضلاب شرکت آذربایجان‌غربی گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه خوی و ۷۵ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب فردا توسط وزیر نیرو در خوی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز رسول اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح برنامه‌های شرکت آب‌وفاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی احداث سه تصفیه‌خانه جزو تعهدات شرکت آب‌وفاضلاب این استان در سال 95 بود.

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه نقده با ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه‌روز با اعتبار حدود 45 میلیارد تومان، تصفیه‌خانه فاضلاب سردشت با ظرفیت 15 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با اعتبار 30 ملیارد تومان و نیز مدول دوم تصفیه‌خانه خوی به‌همراه 75 کیلومتر شبکه با اعتبار 40 میلیارد تومان سه پروژه تعهد شده آب‌وفاضلاب آذربایجان‌غربی است.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب شرکت آذربایجان‌غربی افزود: 13 درصد از تعهدات وزارت نیرو در بحث آب ‌و فاضلاب به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی متعلق به آذربایجان‌غربی است یعنی حدود 53 هزار متر مکعب در شبانه‌روز.

وی در پاسخ به سوال تسنیم درباره وضعیت آب و فاضلاب آذرباجان‌غربی در دولت دوازدهم تصریح کرد: انجام پروژه‌های شرکت آب‌وفاضلاب استان در دولت آینده تشدید خواهد شد که دلیل آن هم اهمیت و اولویت دادن دولت به مباحث زیست‌محیطی است چراکه وزیر نیرو در سال گذشته سه بار و امسال نیز برای بار سوم برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند.

اکبری گفت: در حال حاضر حدود 33 طرح درقالب 75 پروژه با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی، تملک دارایی، اعتبارات احیای دریاچه ارومیه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز اعتبارات داخلی این شرکت در حال انجام است.

وی با بیان برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در طول یک و نیم سال آینده تصفیه‌خانه‌های آب در سردشت، سلماس، مهاباد و نیز پلدشت با اعتبار حدود 200 میلیارد تومان و با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شرکت آذربایجان‌غربی با پیشرو ‌خواندن استان در بخش آب‌وفاضلاب در کشور تصریح کرد: صد در صد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب بوده و در بخش فاضلاب هم در شرایطی که میانگین کشوری 40 درصد است اما این رقم در شهرهای استان به 63 درصد می‌رسد.

کد خبر: 822929

وب گردی

وب گردی