صدور مجدد کارت‌های فرهیختگان برای اساتید دانشگاه

دبیر ستاد رفاهی وزارت علوم گفت: صدور کارت‌های فرهیختگان برای اساتید دانشگاه به طور مجدد انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب سنگتراش دبیر ستاد رفاهی وزارت علوم در نشست رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حوزه کاری ما 4 کارگروه مسکن، تسهیلات رفاهی، بانکی، گردشگری و بیمه تشکیل شده که کار خود را شروع کردند.

وی افزود: در حوزه تسهیلات نیز کارهای خوبی اجرا شده، به طوریکه کارت فرهیختگان اساتید را داشتیم که به علت عدم تحقق اعتبار از سوی بانک تجارت اجرایی نشد و صدور آن به تأخیر افتاد ولی در این دوره صدور این کارت‌ها احیا شد.

سنگتراش گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این کارت‌ها 50 میلیون تومان است که 4 هزار عضو هیأت علمی می‌توانند از آن استفاده کنند و منابع آن از این هفته واریز می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار کارت‌ها با هماهنگی‌های صورت گرفته به 60 میلیون تومان رسیده که برنامه‌ای برای اعطای کارتهای اعتباری خارج از کشور داشتیم و برای این منظور 20 بانک اعلام آمادگی کردند.

سنگتراش گفت: در بخش خودرو نیز فعالیت‌هایی آغاز شده که شرکت‌های داخلی خودرو استقبال نداشتند و با تعدادی شرکت خارجی به توافق رسیدیم که قرار شد وام 90 میلیون تومانی به اساتید بدهیم.

وی در ادامه به طرح جامع گردشگری اساتید اشاره کرد و گفت: براساس این طرح امکانات رفاهی دانشگاه‌ها لینک می‌شود، سایتی را قرار است طراحی کنیم که اساتید می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و استانی را که می‌خواهند، برای گردشگری انتخاب کنند. تمام امکانات استان در این سایت وجود دارد و می‌توانند با اطلاعات کامل به سفر عازم شوند.

وی در ادامه از راه‌اندازی سفر عتبات اساتید خبر داد و گفت: این سفر یک هفته است و هزینه آن حدود یک میلیون 700 تا 800 هزار تومان است که 1.5 میلیون تومان آن به اساتید وام داده می‌شود.

وی در ادامه به تور مالزی اشاره کرد و گفت: تور مالزی نیز به طرح گردشگری ما اضافه شده است که در مرحله اول یک هزار و 436 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 1085 نفر هیأت علمی، 351 نفر همکاران اداری هستند.

وی در پایان به کارت هوشمند دانشجویی اشاره کرد و گفت: این کارت 120 نوع خدمات ارائه می‌کند و توسط صندوق رفاه دانشجویان طراحی شده است که امکان تأمین آن به اساتید نیز وجود دارد.

200/202

منبع: فارس

کد خبر: 824675

وب گردی

وب گردی