احزاب در ایفای نقش سیاسی خود پر رنگ‌تر عمل کنند

رییس خانه احزاب، گفت: اعتماد مسئولان به خانه احزاب و تحزب، زمینه گسترش همکاری و نشاط سیاسی را به همراه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قدرت الله حشمتیان در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با بیان این که خانه احزاب مازندران ششمین خانه احزاب کشور پس از استان های خراسان رضوی، گیلان، زنجان، یزد و سمنان است که راه اندازی شده است، عنوان کرد: تا شهریور امسال، خانه احزاب استان های قزوین، گلستان و لرستان نیز راه اندازی می شود.

حشمتیان با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی، حرف اول را مردم می زنند و با حضور در پای صندوق های رای همه ارکان نظام را انتخاب می نمایند، افزود: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه را همه احزاب قانونی کشور تایید کردند و حتی یک صندوق رای هم باطل نشد.

وی ادامه داد: بی توجهی به احزاب در واقع بی توجهی به مردم است و احزاب نیز باید در ایفای نقش سیاسی خود پررنگ تر عمل نمایند.

رییس خانه احزاب کشور، تعداد احزاب رسمی و دارای پروانه فعالیت از وزارت کشور را ۲۴۷ حزب اعلام کرد و با بیان این که از این تعداد ۸۲ حزب استانی و مابقی ملی است، تصریح نمود: اعتماد مسئولان به خانه احزاب و تحزب، زمینه گسترش همکاری و نشاط سیاسی را بهمراه دارد چیزی که در هشت سال دولت نهم و دهم به آن توجه لازم صورت نگرفت.

وی با اشاره به این که خانه احزاب باید حق رای داشته باشند و برای اداره امور خود یارانه دریافت نمایند، گفت: توجه به احزاب مانع وارد آمدن ضربات به نظام می شود.

حشمتیان فعالیت احزاب را عامل بازدارنده از مفاسد اجتماعی و اقتصادی برشمرد و خاطر نشان ساخت: دولت و مجلس با گسترش تحزب در کشور، پاسخگوی احزاب خواهند شد و این رویکرد کشور را به ثبات سیاسی، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می رساند.

پیش از برگزاری این نشست دفتر نمایندگی خانه احزاب مازندران با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و رییس خانه احزاب کشور و مسئولان استانی افتتاح شد.

301

کد خبر: 825486

وب گردی

وب گردی