کاهش اعجاب آور محبوبیت مکرون

نتایج موسسه نظرسنجی «ایفوپ» نشان می دهد که کمی بیش از یک سوم فرانسوی ها (36 درصد) از عملکرد امانوئل مکرون در 100 روز نخست ریاست جمهوری وی رضایت دارند و این در حالیست که این رقم در ابتدای دولت وی بیش از 62 درصد بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری پیشین فرانسه و سلف مکرون، در همین مدت 46 درصد رضایت شهروندان این کشور را کسب کرده بود.
بر اساس بررسی روزنامه فیگارو، نزدیک به دو سوم (64 درصد) پاسخ دهندگان به نظرسنجی از رئیس دولت ناراضی و 19 درصد بسیار ناراضی هستند. این در حالیست که بر اساس نتایج نظرسنجی ایفوپ، چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی، 62.7 درصد مردم فرانسه از امانوئل مکرون راضی بودند.
با گذشت 100 روز از آغاز به کار دولت مکرون، تنها 23 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اعلام کردند که کارها به سمت تغییر و بهتر شدن جریان دارد و 39 درصد به خلاف این امر و 38 درصد به نبود تغییر اعتقاد دارند.
نتایج یاد شده نشان می دهد که 45 درصد فرانسوی ها فکر می کنند که رئیس دولت به تعهدات خود پایبند است و 55 درصد مخالف این نظر را دارند.
تغییر کمک هزینه بزرگسالان معلول و حداقل دستمزد بازنشستگی از سال 2018 در ابتدای دوره پنج ساله ریاست جمهوری مکرون، تحسین شده ترین (71 درصد) و کاهش کمک هزینه شخصی مسکن به میزان ماهانه پنج یورو، کمترین استقبال (26 درصد) را به همراه داشته اند.
از طرف دیگر تصویب قانون اخلاق گرایی در زندگی عمومی 55 درصد رضایت مندی پاسخ دهندگان رابه نظرسنجی به دنبال داشته، اما اصلاحات پیشنهادی قانون کار فقط 31 درصد رضایت مردم را کسب کرده است.
در نهایت بیشتر فرانسوی ها (44 درصد) به رئیس دولت برای کاهش بدهی ها و کسری بودجه عمومی اعتماد دارند.
اما در عوض اکثریت مردم در دیگر موارد به رئیس جمهوری بی اعتماد هستند و در این زمینه می توان به موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم (35 درصد اعتماد و 50 درصد بی اعتماد)، کاهش بیکاری (30 درصد اعتماد و 56 درصد بی اعتماد)، مبارزه موثر علیه مهاجرت غیرقانونی (23 درصد اعتماد و 60 درصد بی اعتماد) هستند.
خبرگزاری فرانسه یادآوری کرده که این نظرسنجی بصورت برخط (آنلاین) از هفتم تا نهم اوت (16 تا 18 مرداد) از یک هزار و یک شهروند بالای 18 سال و با حاشیه خطای 1.4 تا 3.1 امتیازی، صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 825509

وب گردی

وب گردی