دانشگاه آزاد را دانشگاهی مدرن دیدیم/تردید در انتخاب دانشگاه دولتی یا آزاد

در همایش روز گذشته واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با چندین نفر از برگزیدگان آزمون سراسری سال 96 به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایسکانیوز، کنکور نام آزمونی است که برای سنجش دانسته‌های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانندایران ، چین، ترکیه و کره جنوبی برگزار می‌شود.

نخستین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. همچنین شیوه طراحی سوالات به شکل سوال و جواب های کوتاه طراحی شده بود و آن زمان حضور در دانشگاه بیشتر شبیه یک آرزو بود تا واقعیت.

تا امروز کشور ما چهل و نهمین آزمون کنکور خود را پشت سر می گذارد اما مانند گذشته راه یابی به دانشگاه تنها یک رویا و برای عده قلیلی از دانشجویان نیست. دانشگاه آزاد اسلامی امروز ثابت کرده است که در تمامی عرصه های علمی و فناوری قابل رقابت با دانشگاه های دولتی بوده و بار عظیمی را از شانه آموزش عالی برداشته است.

در همایشی که روز گذشته در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تقدیر از نفرات برتر کنکور سراسری سال 96 برگزار شد با جمعی از این افراد به گفت و گو پرداختیم. در ادامه می خوانید:

در انتخاب دانشگاه دولتی یا آزاد دچار تردید شدم

امیررضا پاشاپور یگانه رتبه 8 کنکور گروه آزمایشی تجربی در خصوص نحوه مطالعه و همچنین عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در همایش نفرات برتر کنکور سال 96 اظهار کرد: نحوه مطالعه من به این نحو بود که از سال چهارم دبیرستان با توجه به نزدیک شدن کنکور ساعات مطالعه ام افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در دبیرستان تیزهوشان درس خوانده ام ادامه داد: قصد دارم در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهم اما هنوز دانشگاه مدنظر خود را انتخاب نکرده ام.

یگانه افزود: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده ام و به داوطلبان علاقه مند برای شرکت در کنکور سال بعد پیشنهاد می کنم که از امروز درس خواندن را آغاز کنند و توجه داشته باشند که شیوه خاصی وجود ندارد و تلاش و پشتکار عامل اصلی موفقیت خواهد بود.

وی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام رضایت کرد و توضیح داد: تا قبل از شرکت در همایش واحد علوم و تحقیقات گمان نمی کردم دانشگاه آزاد به این شکل توانسته باشد موفق عمل کند اما امروز شناخت مثبت و کاملی را از این مجموعه به دست آوردم و این موضوع باعث شده تا در انتخاب دانشگاه دولتی و یا دانشگاه آزاد دچار تردید شوم.

تلاش و آرامش 2نکته کلیدی

سید امیر احسان میری رتبه 5 گروه آزمایشی علوم انسانی نیز در این خصوص گفت: به صورت جدی از سال گذشته درس خواندن را با شیوه خود آغاز کردم.

او توضیح داد: هر فرد شیوه متفاوتی برای مطالعه دارد اما باید توجه داشت که درس خواندن به گونه ای باشد که استراحت و تفریح حتما در کنار مطالعه قرار گیرد.

میری با اشاره به اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده ام عنوان کرد: تلاش و آرامش دو نکته کلیدی در موفقیت است که با رعایت آن ها و مطالعه ای دقیق می توان به هدف مطلوب رسید.

وی به عملکرد دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جامعه ما تصور نادرستی از دانشگاه آزاد و دانشجویان در حال تحصیل در این مجموعه وجود دارد اما امروز در این همایش متوجه شدم که این مجموعه بسیار پیشرفته است و در سال های اخیر نیز تحولات چشمگیری در فعالیت های علمی و پژوهشی داشته است.

پشیمانم که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نکردم

مبینا آق کاکایی رتبه 8 گروه آزمایشی تجربی و رتبه 5 گروه آزمایشی زبان در ادامه افزود: در رشته تجربی از سال سوم مطالعه را به شکل جدی آغاز کردم اما برای زبان هیچ مطالعه خاصی نداشتم و صرفا جهت آزمودن خود در این گروه آزمایشی شرکت کردم.

وی با بیان اینکه تصمیم دارم رشته پزشکی را در دانشگاه تهران ادامه دهم بیان کرد: پشیمان هستم که قبل از انتخاب رشته در مورد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاداسلامی فکر نکردم زیرا با حضور در همایش نفرات برتر کنکور در واحد علوم و تحقیقات با مشاهده کتابخانه و آزمایشگاه پیشرفته این مجموعه نظرم کاملا تغییر کرد.

بر کلید واژه ها تاکید کردم

حدیثه رضاییان رتبه 21 گروه آزمایشی انسانی اظهار کرد: شیوه درس خواندم به این شکل بود که سعی کردم بیشتر بر کلید واژه ها تاکید کنم و در روزهای آخر نیز هم آن ها را مرور کردم.

وی با اشاره به اینکه تصمیم دارم در دانشگاه تهران رشته حقوق را ادامه دهم عنوان کرد: تا به امروز نظرم به طور کلی در مورد دانشگاه آزاد منفی بود اما با کمال تعجب متوجه شدم که این مجموعه چه دستاوردهای چشمگیری برای کشور داشته است بعلاوه استادان نمونه ای در آن فعالیت می کنند که می توانند دانشجویان زبده و کارآمدی را به جامعه تحویل دهند.

دانشگاه آزاد؛ دانشگاهی مدرن

امیر حسین یزدانی رتبه 40 گروه آزمایشی گروه انسانی نیز در ادامه به ایسکانیوز گفت: درس خواندن را از تابستان 95 آغاز کردم و ساعت مطالعه ام در روزهای پایانی به 11 ساعت هم می رسید.

وی با بیان اینکه تصمیم دارم در دانشگاه حقوق قضایی و یا دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم عنوان کرد: به داوطلبان علاقه مند شرکت در آزمون سراسری سال آینده پیشنهاد می کنم تا با جدیت درس بخوانند و هیچ زمانی از تلاش دست نکشند.

یزدانی از دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای مدرن و پیشرفته در کشور ما است. و آنچه که شاهد آن بودم ارائه امکانات به دانشجویان و جذب برترین ها در این مجموعه علمی است.

200/202

کد خبر: 825799

وب گردی

وب گردی