شورش ویرجینیا

مادر پیرایالات متحده دو روزی است که دست خوش ناآرامی هایی شده است .دادستانی آمریکادر همین راستا اعلام کرد پرونده های حقوقی ، قضایی و شهروندی را در رابطه با آشوب های اخیر تحت عنوان خشونت و ایجاد ناامنی تشکیل خواهد داد . اف بی آی نیز اعلام کرده است که تمام جزئیات این پرونده ها را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، طی حمله یک اتومبیل به عابران پیاده در ایالت ویرجینا آمریکا، سه نفر کشته و سی و چهار نفر زخمی شده اند. این حادثه اندوه بسیاری از مردم و سیاستمداران آمریکا را برانگیخته است. حتی در کاخ سفید بسیاری از دولتمردان نسبت به آنچه در ویرجینیا رخ داده است ابراز ناراحتی کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری توئیتر خود، نسبت به این حمله چنین نوشته است:

" مدتی طولانی است که این دست حوادث در کشور ما رخ می دهد. چه در دوران اوباما و چه در دوران ترامپ. ما هم به محکم ترین شکل ممکن این نمایش از خشونت، نفرت و خصومت را محکوم می کنیم".

دونالد ترامپ در توئیتر خود به عادی بودن وقوع این حمله به شهروندان آمریکایی اشاره می کند و با کشاندن پای اوباما در موضوع تلاش می کند خود را مبرا کند. در حالی که اتهامی به وی وارد نشده است! سپس در قالب کلمات این حمله را ناصحیح اعلام می کند و هیچ اشاره ای به تلاش برای جلوگیری از این حوادث نکرد.

رهبر کوکلاس کلن ها نیز درباره دونالد ترامپ گفت: او هیچ اعتباری ندارد که با استفاده از آن بخواهد مسائل نژادی را حل کند.

پیش از این دونالد ترامپ از مردم آمریکا خواسته بود تا تظاهرات های نژاد پرستانه را پایان داده و با یکدیگر متحد باشند.

همچنین دادستانی آمریکا اعلام کرده است که این پرونده را تحت عنوان خشونت و ایجاد ناامنی پیگیری خواهد کرد. آن ها اعلام کرده اند این دست حرکت ها مرگ و خشونت را افزایش می دهد.

اف بی آی نیز اعلام کرده است که تمام جزئیات این پرونده را بررسی خواهد کرد.

جیمز فیدرلز، جوان بیست ساله ای که دست به اینکار زده است دستگیر شد. مادرش گفته بود که اطلاع داشته وی به سمت یک تظاهرات می رود، اما از نیت او بی خبر بوده است.

هلیکوپتری نیز که به شورش ها پاسخ داده بود، در هفت مایلی شهر شارلوتسویل سقوط کرد و در پی آن دو نفر جان خود را از دست دادند. یکی از این افراد یک افسر پلیس بود.

801

کد خبر: 825815

وب گردی

وب گردی