تظاهرات حامیان استقلال منطقه کاتالونیا در سن سباستین

مردم منطقه سن سباستین در کاتالونیا با برگزاری تظاهرات، خواهان استقلال از مادرید شدند. همه پرسی استقلال کاتالونیا در ماه اکتبر سال 2017 برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات حامیان استقلال منطقه کاتالونیا اسپانیا در شهر "سن سباستین" در منطقه خودمختار باسک برگزار شد.

بر این اساس، این تظاهرات از سوی حزب راستگرای جدایی طلب "اِه بیلدو" سازماندهی شده بود. در بخشی از این تظاهرات، "مادالین اوکینا" یکی از اعضای این حزب از مادرید خواست به مردم منطقه باسک و کاتالونیا اجازه دهد آینده‌شان را خود انتخاب کنند.

این تظاهرات در نخستین روز از جشن‌های هشت روزه سنتی شهر سن سباستین برگزار شد. تظاهر کنندگان همچنین خواستار آزادی زندانیان جدایی طلب شدند.

منطقه کاتالونیا سال‌هاست که خواهان جدایی از اسپانیا است. 80 درصد مردم این منطقه در یک همه‌پرسی غیررسمی در نهم نوامبر سال 2014 رای به جدایی از دولت مادرید دادند.

کارلز پوگدمونت – رییس جمهور خودمختار منطقه – در نهم ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد کاتالونیا همه پرسی استقلال خود را در اول ماه اکتبر سال 2017 برگزار خواهد کرد. این اظهارات باعث انتقادات شدید مادرید شد.

کد خبر: 825905

وب گردی

وب گردی