مدیریت سیل گلستان نیازمندطرح جامع است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای مدیریت سیل گلستان باید طرح جامع داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت صبح امروز دوشنبه 23 مرداد ماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، اظهار کرد: برای مدیریت سیل گلستان باید طرح جامع داشته باشیم و یک ردیف بودجه در سال ۹۷ برای گلستان انجام می دهم البته باید طرح جامع مدیریت سیل گلستان آماده باشد.

نوبخت با بیان این که خسارت سیلی که روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد در گلستان بوقوع پیوست، ۱۴۴ میلیارد تومان برآورد می شود، اضافه کرد: از این میزان خسارت ۱۲۰ میلیارد تومان مربوط به بناها و زیرساخت هاست و به زودی بخشی از آن به استان تزریق خواهد شد.

وی اظهار کرد: در خصوص اعتبارات خسارات سیل در گلستان طی سال‌جاری، در جلسه هیات دولت تصمیم گیری خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: در این زمان که همه درگیر کار بودند رخداد غم انگیزی در گلستان پیش آمد و سیل خسارت مالی و جانی وارد کرد.

نوبخت با بیان این که امیدواریم پیکر آخرین مفقود هم پیدا شود، افزود: دولت وظیفه داشت برای ابراز همدردی و جبران خسارت در استان گلستان حضور داشته باشد و از تمامی همکارانم در دستکاه های مختلف تشکر می کنم که در اختیار مردم بودند.

وی ادامه داد: آثار چنین رخدادهایی تا سال ها باقی می ماند و باید به چنین حوادثی توجه ویژه داشته باشیم.

نوبخت تصریح کرد: ممکن است نتوانیم به آن میزان اعتبارات دهیم ولی در حد توان اعتبار خواهیم داد و البته همزمان هم باید برای توسعه استان اعتبار دهیم.

جبران خسارت سیل نیازمند اقدامات پیشگیرانه است

وی اضافه کرد: باید برای پیشگیری خسارات اقدام کنیم زیرا بسیاری از خسارات مانند جانی قابل جبران نیست و نیاز است تا به پیشگیری بپردازیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید بدانیم تکلیف دولت چیست، سازمان برنامه بودجه باید برنامه ریزی و پشتیبانی مالی کند البته سازمان خودش سیل زده است و بودجه امسال بر اساس ۵۰ دلار و ۳۴۶ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شد اما قیمت نفت ۴۳ دلار شده و جمع دریافتی ما ۳۰۹ هزار میلیارد تومان می شود.

نوبخت گفت: باید بتوانیم از راه های دیگر اختلاف مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومانی را به نوعی جبران کنیم.

وی ادامه داد: ما باید در چنین مواقع سختی کشور را اداره کنیم و وظیفه داریم که به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط برای خرید گندم سازمان برنامه و بودجه باید از خزانه بدهد در حالی که ما دغدغه پرداخت حقوق ها را داریم.

وی ادامه داد: تا به حال پیش نیامده که گندمکاران پول خود را نگیرند و باید اعتبار وارد خزانه شود تا ما آن را پرداخت کنیم.

وی افزود: در سیل گذشته استان گلستان کارهایی انجام دادیم و خوشبختانه حادثه کمتر شد.

901

کد خبر: 826335

وب گردی

وب گردی