دکتر صالحی گزینه مناسبی برای وزارت ارشاد است/دولت حامی ناشران باشد

نویسنده کتاب «تازه به دوران رسیده ها»با ابراز خرسندی از پیشنهاد دکتر صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بزرگترین کمک وزیر جدید به حوزه نشر اصلاح سیستم توزیع کتاب است.

دکتر علی شمیسا در گفت و گو با ایسکانیوز درباره معرفی سید عباس صالحی، به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: شناختی از وی به صورت نزدیک ندارم ولی تعریف های زیادی از او در حوزه نشر شنیده ام.

وی افزود: عباس صالحی به دلیل حضور درحوزه نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تصدی گری این وزارتخانه گزینه خوبی است و حداقل ناشر کتاب های خودم خیلی از معرفی وی، خوشحال بود.

نویسنده کتاب «بازی‌های روانی مردم» اظهار کرد: دولت در حوزه نشر باید حامی ناشران و بهبود سیستم توزیع کتاب باشد و می تواند این برنامه ها را در قالب اعطای یارانه یا طرح های فصلی کتاب انجام دهد تا کتاب بیشتر و بهتر به دست مردم برسد.

شمیسا درباره تاثیرات حضور سید عباس صالحی در حوزه نشر ابراز کرد: بزرگترین کمک وی برای حوزه نشر اصلاح سیستم توزیع کتاب است.

نویسنده کتاب «تازه به دوران رسیده ها» با بیان اینکه باید سیستم توزیع کتاب در کشور مکانیزه شود، گفت: متاسفانه خیلی از کتابها در مراکز استان ها منتشر می شوند ولی در شهرستان ها و نقاط دوردست توزیع نشده یا اطلاع رسانی خوبی برای معرفی کتاب صورت نمی گیرد. همچنین باید در سیستم توزیع کتاب سهم جدی تری برای تبلیغات در نظر گرفته شود.

502

کد خبر: 826384

وب گردی

وب گردی