رفع سوءتغذیه کودکان با محصولات غذایی همسفره

نشان همسفره برای تامین سبد کالای کودکان دچار سوء تغذیه بر روی محصولات غذایی ثبت می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری صداو سیما ،علی محمد ذوالفقاری با اشاره به اجرای طرح همسفره از سال86 در کشور گفت: با ثبت این نشان بر روی محصولات غذایی و رستوران ها، ‏صاحبان این مشاغل یک درصد از سود خود را صرف اجرای طرح همسفره می کنند.

وی افزود: با اجرای این طرح برای هر کودک ماهانه سبد غذایی با ارزش ریالی 85هزار تومان اختصاص می یابد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه تاکنون 99 هزار کودک در این طرح از سبد غذایی بهره مند شده اند گفت : درحال حاضر 100هزار کودک نیاز به سبدهای غذایی دارند.

وی با اشاره به رشد دو درصدی افزایش اعتبارات طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال برای امسال افزود: طرح سوء تغذیه کودکان زیر شش سال با همکاری وزارت بهداشت و کمیته امداد بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت برای حمایت از کودکان زیر شش سال درحال اجراست .

ذوالفقاری گفت: هم اکنون 50 درصد از کودکان به علت فقر و ابتلاء به سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی می شوند تا از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر200 هزار کودک زیر شش سال به خاطر فقر در کشور از سوء تغذیه رنج می برند.

ذوالفقاری گفت: این سبدها در سنین متفاوت 6تا 2سال، 2 تا 3سال و بالای 3سال وبراساس نوع ذائقه های غذایی هر منطقه به کودکان ارائه می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در استان های محروم سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و خوزستان افزود: طرح همسفره در این استان ها با توجه به شرایط منطقه به طور ویژه تر اجرایی می شود.

ذوالفقاری گفت: خیران می توانند برای همسفره شدن با این کودکان از طریق شماره حساب 2222 بانک ملی و یا با شماره گیری کد#2222*780* و یا پرداخت از سایتwww.hamsofreh.ir به صورت فردی در این طرح شرکت کنند.

وی افزود: این مبالغ به میل و خواسته و توان خیران بستگی دارد و به صورت ماهیانه یا یک جا پرداخت می شود.

ذوالفقاری گفت: همچنین خیران می توانند بر اساس هر عدد سبد غذایی و توانایی شان وجه معادل هر سبد را پرداخت کنند.

وی افزود: در این طرح امکان مشاهده استان ها و مناطق کشور فراهم شده است تا نیکوکاران، نیاز هر منطقه را مشاهده و بر اساس علاقه خود، شهر مورد نظر را انتخاب و نسبت به پرداخت هر سبد اقدام کنند.

705

کد خبر: 826408

وب گردی

وب گردی