حرکت ارتش عراق به سمت  «تلعفر»

منابع نظامی عراق از حرکت ارتش این کشور برای باز پس گیری شهر «تلعفر» از دست نیروهای داعش خبر دادند.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از «الجزیرة» منابع نظامی عراق روز دوشنبه از حرکت ارتش این کشور برای باز پس گیری شهر تلعفر از دست نیروهای داعش خبر دادند.

سرگرد «جودت» فرمانده گروه پلیس فدرال عراق ضمن اشاره به حرکت واحدهای نظامی به سمت شهر تلعفر در غرب شهر موصل از آمادگی نیروهای تحت امر خود برای باز پس گیری شهر تلعفر از دست نیروهای تروریستی داعش خبر داد.

جودت افزود: واحدهای زرهی و نخبگان ارتش عراق به سمت تلعفر حرکت کرده و با شناسایی مواضع و مراکز عملیات برای آزادسازی تلعفر آماده شده اند.

از طرفی ستوان «فرج حامد المسعودی» از فرماندهان حشد الشعبی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: در عملیات آزادسازی تلعفر گروه نظامی «العباس»، گردان «علی اکبر» شاخه نظامی سازمان بدر، «کتائب امام علی»، گردان «امام حسین» و کتائب حزب الله شرکت خواهند کرد.

پیش از این «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که: نیروهای عراقی آماده هستند تا اطراف تلعفر را پاکسازی کرده و با چراغ سبز حیدر العبادی نخست وزیر عراق، آزادسازی کامل تلعفر را آغاز کنند.

مدتی پیش نخست وزیر عراق از مشارکت ارتش عراق، پلیس و نیروهای حشد الشعبی به منظور آزادسازی تلعفر خبر داده بود. تلعفر از سال 2014 در کنترل نیروهای تروریستی داعش است.

نیروهای حشد الشعبی از پنج شنبه ی گذشته عملیات پاکسازی اطراف تلعفر را آغاز کرده و بسترها را برای شروع عملیات مهیا کرده اند.

کد خبر: 826434

وب گردی

وب گردی