موج استعفا در شورای تجاری ترامپ

در پی درگیری‌های خشونت‌بار در شهر شارلوتزویل در ایالت ویریجینیای آمریکا مدیران دو شرکت بزرگ دیگر از شورای تولید آمریکا استعفا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، برایان کرانیچ، مدیر شرکت "اینتل" و کوین پلانک، مدیر اجرایی شرکت "Under Armour" تولید کننده لوازم ورزشی هم پس از کن فریزر، مدیر شرکت بزرگ دارویی "مرک" این شورا را ترک کرده‌اند.

پس از فشار فراوان، دیروز دوشنبه ۲۳ مرداد ( ۱۴ اوت) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از گذشت حدود دو روز از خشونت‌های شارلوتزویل، نژادپرستی را "شیطانی" خواند.

دو روز پیش در شارلوتزویل یک خودرو به سرعت به میان مخالفان راست‌گرایان افراطی راند و یک زن ۳۲ ساله را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد.

رییس جمهور آمریکا در واکنش‌ به خشونت‌های این شهر "همه طرف‌های" درگیر را محکوم کرد اما هدف انتقاد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات قرار گرفت که چرا به طور مشخص به تندروهای سفیدپوست اشاره نکرده است.

کوین پلانک، مدیر "Under Armour" دیروز دوشنبه "۱۴ اوت" در پیامی که در توئیتر منتشر کرد "نژادپرستی" را محکوم کرد. وی نوشت: ما از حوادث شارلوتزویل متاثر شده‌ایم. در این دنیا جایی برای نژادپرستی یا تبعیض وجود ندارد. ما عشق و اتحاد را انتخاب می‌کنیم.

ساعاتی بعد وی خبر استعفایش را از این شورای مشاورتی اعلام کرد.

مدتی نگذشت که آقای کرانیچ، مدیر شرکت (اینتل) در وبلاگ خود اعلام کرد که او هم از این شورا استعفا می‌کند. او در پیام خود گفته است: "سیاست و دستور کارهای سیاسی هدف مهم نوسازی تولید را به حاشیه برده است."

وی پیشتر در توئیتر گفته بود در محکومیت صحبت‌های نفرت پراکن و اشاره به نام تندروهای سفید پوست، نباید هیچ درنگی صورت پذیرد.

هر دوی این افراد قبلا دونالد ترامپ را تحسین کرده بودند.

802

کد خبر: 826812

وب گردی

وب گردی