غلظت گرد وغبار درسیستان به ۳ برابر حد مجاز رسید

وزش باد همراه با گرد و غبار امروز میزان غلظت ذرات معلق هوا در سیستان به سه برابر حد مجاز و یک و نیم برابر حد بحرانی رساند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی فرجی گفت: هم اینک وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان با سرعت 81 کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زابل به 2 هزار و 5000 متر کاهش داده است.

وی افزود: وزش باد همراه با گرد و غبار صبح امروز میزان غلظت ذرات معلق هوا در سیستان به سه برابر حد مجاز و یک و نیم برابر حد بحرانی رساند.

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 1500 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 539 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: رگبار ضعیف و پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق تا پایان هفته در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان تداوم دارد.

وی با بیان اینکه دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی همچنان مواج و متلاطم است گفت: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 16 درجه سانتیگراد و دلگان با حداکثر 45 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

کد خبر: 827341

وب گردی

وب گردی