این بار  استعفای مشاور اقتصادی ترامپ

«کارل آیکان» که از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به سمت مشاور اقتصادی رئیس جمهور دست یافته است پس از متهم شدن به انجام "مشاوره های اقتصادی براساس منافع شخصی" از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر افزود: پیشتر برخی از قانون گذاران دموکرات و حامیان زیست سوخت (سوخت حاصل از منابعی که منشأ گیاهی و دامی دارند )، آیکان را متهم کرده بودند که مشاوره های او به دولت جهوری خواه ترامپ با منافع کاری وی از جمله سرمایه گذاری در شرکت پالایش نفت CVR همسو است. آیکان تمامی این اتهام ها را رد کرده بود.
استعفای آیکان در گرماگرم تغییرات وسیع در کاخ سفید در حالی رخ می دهد که دونالد ترامپ روز گذشته و تنها دو روز پس از آنکه دو گروه از مشاوران خود را منحل ساخته بود، استیو بَنِن استراتژیست ارشد و رئیس پیشین ستاد انتخاباتی خود را از کار برکنار کرد.
آیکان در نامه ای که خطاب به ترامپ در تارنمای خود منتشر کرده بود، نوشت: تصمیم گرفتم که با اجازه شما به این همکاری پایان دهم، زیرا نمی خواستم مجادلات حزبی پیرامون نقش من، بر دولت شما سایه اندازد.
آیکان یکی از نخستین متحدان ترامپ در رقابت های انتخاباتی سال 2016 بود و جمهوری خواهان او را به دلیل سوابق کاریش می ستودند. یکی از نخستین وظایف وی گزینش رئیس و نامزدهای عضویت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بود.
آیکان آنچنان از تاثیر مثبت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سهام اطمینان داشت که به جای شرکت در جشن پیروزی جمهوری خواهان، یک میلیارد دلار در بازار بورس سرمایه گذاری کرد.
یک روز پس از پیروزی ترامپ، ارزش سهام بازارهای بورس آمریکا افزایش یافت.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 827828

وب گردی

وب گردی