برگزاری جلسه بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان لرستان

در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان لرستان بر لزوم تلاش برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز، این جلسه صبح امروز (یکشنبه 29 مردادماه) با حضور بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، نمایندگان واحدهای تولیدی استان لرستان، نمایندگان بانک های ملی، مسکن، صنعت و معدن، سپه، تجارت، صادرات، توسعه صادرات ایران، ملت، رفاه، کشاورزی و توسعه تعاون و همچنین نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بورس و اوراق بهادار، صندوق توسعه ملی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و مدیران ذیربط بانک های استان لرستان، در محل وزارت کشور برگزار شد.

دین پرست در ابتدای این جلسه که بیش از ٤ ساعت به طول انجامید، با اشاره به اینکه امروز باید همه مشکلات واحدهای مشکل دار استان لرستان بصورت شفاف و واقعی مطرح و برای برون رفت از این وضعیت، راهکارهای قانونی و منطقی ارایه شود، گفت: در جلسه امروز تلاش خواهیم نمود تا برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان لرستان به راهکارهای اساسی و نهایی برسیم و فرصت مشخصی نیز برای اجرای این تصمیمات در نظر می گیریم و مصوبات تا اجرای کامل آخرین مصوبه در دستور کار پیگیری معاونت اقتصادی وزارت کشور و استانداری لرستان قرار خواهد داشت و نتایج این جلسه نیز برای استحضار معاون اول ریاست جمهوری، به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: واحدهای تولیدی شرایط سختی را تجربه می کنند و همه ما وظیفه داریم تمامی تلاشمان را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی بکار بگیریم. همه باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال یعنی تولید و اشتغال تلاش کنیم.

دین پرست ادامه داد: واحدهای تولیدی در حال حاضر برای ادامه فعالیت خود با مشکلات جدی مواجهند و برای عبور از این موانع به کمک دستگاههای دولتی و بانک ها نیازمند هستند. لذا همه باید با همکاری و تشریک مساعی بیش از پیش، در راستای حل مشکلات مالی واحدها و تسهیل امور جاری، اقدام کنیم.

در این جلسه نحوه اجرای مصوبات جلسات قبل کارگروه رفع موانع تولید بررسی شد. همچنین نمایندگان واحدهای تولیدی استان لرستان به بیان مشکلات خود پرداختند و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات گرفته و هماهنگی لازم میان واحدهای تولیدی و دستگاه های مختلف استان لرستان برقرار شد.

همچنین مشکلات واحدهای تولیدی استان لرستان از جمله شرکت پارسیلون، سامان کاشی، فولاد و ذوب آهن ازنا، فولاد الیگودرز، بایر افلاک، یخچال سازی لرستان، فرو آلیاژ ایران، الکل سازی فجر، فیلم و چاپ رباط لرستان، آجرماسه آهکی پلدختر، سنگ بری لعل ازنا، صدر فولاد، آرا سنگ، آسا سنگ، کاشی جم، مخمل کوه باختر، سیمان خرم آباد، زاگرس پوش، گروه صنعتی کیا، رازان تاک، هما رشتن، صنایع غذایی گهر، شیشه لرستان و سیمان درود در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اخذ شد.

901

کد خبر: 828348

وب گردی

وب گردی