درخواست بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش‌سوزی کوه خامی باشت

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهار آتش‌سوزی در کوه خامی شهرستان‌های گچساران و باشت، درخواست بالگرد آب‌پاش از تهران کردیم.

سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: از روز جمعه آتش سوزی در ارتفاعات و مناطق صعب العبورکوه خامی در باشت بر اثر صاعقه روشن و بر اثر بارش باران خاموش شده بود.

وی بیان کرد: برای مهار آتش سوزی در کوه خامی شهرستان‌های گچساران و باشت، درخواست بالگرد آب پاش را از تهران کردیم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آتش‌سوزی گسترده در کوه خامی از صبح روز شنبه مجددا آغاز شده و تا کنون نیز در دو حوزه گچساران و باشت ادامه دارد.

هاشمی عنوان کرد: متاسفانه شرایط جغرافیایی، صعب‌العبور و صخره‌ای بودن ارتفاعات خطرناک منطقه باعث ادامه‌دار بودن این آتش‌سوزی شده است.

وی گفت: از شدت این آتش‌سوزی امروز در حوزه باشت کاسته شد، اما در حوزه گچساران شدت آن به دلیل وزش باد و پوشش گیاهی و مرتعی بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده که نیروی انسانی پاسخگوی مهار این آتش سوزی نیست.

هاشمی بیان کرد: از پاسگاه محیط بانی جهاد آباد نارک نیروهای روستای نارک و جهاد آباد و روستاهای اطراف همگام با نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست توسط هلی برد به ارتفاعات سخت گذر کوه خامی در حوزه گچساران برده شدند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: همزمان با عملیات هلی برد نیروها در گچساران در حوزه باشت نیز تمام نیروها با ماشین به سمت محل آتش سوزی حرکت کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی دو روزه فرمانداران دو حوزه شهرستان‌های باشت و گچساران و نیروهای امدادی و استاندار و مدیر کل بحران و دیگر مسئولان استان همکاری بسیار خوبی را انجام دادند.

هاشمی اضافه کرد: ما نیز از نزدیک همراه با تمام نیروهای محیط زیست در این مهار حضور داریم.

وی گفت: به دلیل گستردگی و صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی در ارتفاعات کوه خامی و وجود صخره های بسیار خطرناک درخواست بالگرد آب پاش را از تهران کردیم که این بالگرد در حال حاضر به اصفهان رسیده و در حال سوخت گیری است.

وی تصریح کرد: وسعت و میزان خسارت این آتش سوزی را هنوز نمی توان اعلام کرد.

هاشمی عنوان کرد: از ابتدای روز دوم تمام نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست استان در منطقه گچساران و باشت حضور دارند.

وی افزود: در حوزه شهرستان گچساران 150 نفر نیرو و در حوزه باشت نیز 90 نفر با هلی برد به ارتفاعات کوه خامی جهت مهار آتش سوزی برده شده است.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: جا دارد از همکاری بسیار خوب نیروهای مردمی و مسئولان و دیگر نیروها در مهار این آتش سوزی تشکر و قدردانی کرد.

هاشمی در گفت و گو با ایسنا ادامه داد: در این آتش سوزی از دستگاه باد دم منابع طبیعی استفاده شد که تاثیر گذار بوده است.

901

کد خبر: 828510

وب گردی

وب گردی