تیم کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی فرنگی ایران عنوان دوم مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز ، در پایان مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان که از ظهر امروز (به وقت ایران) در پاریس فرانسه آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان 59، 66، 80 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که تنها الیاسی در 66 کیلوگرم موفق به حضور در دیدار رده‌بندی شد.

با توجه با هشتمی مهرداد مردانی در 59 و قوره‌جیلی در 130 کیلوگرم هر کدام از ایین نفرات 3 امتیاز بدست می‌آورند که با احتساب 24 امتیاز روز گذشته جمع امتیازات ایران 30 می شود. از طرفی با حضور محمد الیاسی در دیدار رده‌بندی وزن 66 کیلوگرم و کسب حداقل 6 امتیاز در صورت شکست در بدترین حالت ایران صاحب 36 امتیاز و حداکثر 38 امتیاز خواهد شد.

از طرفی با توجه به ناکامی کشتی‌گیران مجارستان و گرجستان در روز دوم این تیم‌ها نیز تهدید نخواهند بود و به احتمال زیاد ترکیه عنوان سوم را با توجه به حضور یک فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده بندی و 16 امتیاز روز اول نهایتا با 34 امتیاز کسب خواهد کرد.

با توجه به حضور 2 کشتی‌گیر روسیه در دیدار رده‌بندی در روز دوم و 30 امتیاز روز اول این کشور روسیه قهرمان می‌شود و تیم ایران پس از تیم روسیه به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات خواهد رسید.

در روز اول نیز فرنگی‌کاران کشورمان در 4 وزن نخست موفق به کسب 3 مدال برنز توسط محمدعلی گرایی در 71، سعید عبدولی در 75 و حسین نوری در 85 کیلوگرم شده بودند. سیدمصطفی صالحی‌زاده نیز در وزن 98 کیلوکرم به عنوانی بهتر از دوازدهمی نرسید.

602

کد خبر: 829211

وب گردی

وب گردی