معمای بازوبند کاپیتانی تیم ملی/ از امیری تا کریم!

بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان به یک معما در دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، کارلوس کی‌روش در سال‌های اخیر بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان را به کرات دست به دست کرده و نشان داده بازوبند تضمینی برای حضور یک بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی نیست.

پس از کنار رفتن آندرانیک تیموریان از تیم ملی، اشکان دژاگه به عنوان کاپیتان اصلی تیم ملی انتخاب شد و در زمان‌هایی که این بازیکن در ترکیب اصلی قرار نداشت، مسعود شجاعی بازوبند را بر بازو می‌بست. حالا شجاعی در فهرست جدید تیم ملی غایب است و بدین ترتیب شانسی برای بر بازو بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی در دو دیدار پیش رو مقابل کره جنوبی و سوریه ندارد.

از آنجایی که دژاگه نیز کم کم به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده، بازوبند به کاپیتان سوم یعنی سید جلال حسینی خواهد رسید اما کی‌روش در دیدارهای اخیر مرتضی پورعلی‌گنجی را به کاپیتان اول پرسپولیس ترجیح داده است. بنابراین در صورتی که حسینی نیز روی نیمکت بنشیند بازوبند به احسان حاج‌صفی خواهد رسید. البته با توجه به حواشی پیش آمده پیرامون حضور این بازیکن با لباس پانیونیوس مقابل نماینده رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود توصیه‌هایی به کی‌روش انجام شده تا بازوبند را به حاج‌صفی ندهد.

در این صورت کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان به یک معما در دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه تبدیل خواهد شد. از نظر سنی وحید امیری و وریا غفوری با 29 سال سن از دیگر بازیکنان تیم ملی بزرگتر هستند اما در این میان امیری سابقه ملی بیشتری دارد. البته کریم انصاری‌فرد با 57 بازی ملی شرایط بهتری را نسبت به امیری و غفوری داراست و با توجه به روحیات کی‌روش این احتمال وجود دارد که انصاری‌فرد 27 ساله بازوبند را بر بازو ببندد چون زمانی که جواد نکونام و علی کریمی در تیم ملی همبازی بودند، کاپیتان پرسپولیس هم از نظر سنی و هم از نظر بازی ملی شرایط برتری داشت ولی کی‌روش به دلیل حضور نکونام در سطح اول فوتبال اروپا بازوبند را به او داد.

نکته جالب اینجاست که در سال‌های اخیر هر بازیکنی که بازوبند را بر بازو بسته آرام آرام به نیمکت دوخته شده و سپس از فهرست تیم ملی حذف شده است. آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سید جلال حسینی و پژمان منتظری گواهی بر این مدعا هستند. باید دید در صورت نیمکت‌نشینی دژاگه، حسینی و حاج‌صفی که خودش به ذخیره میلاد محمدی تبدیل شده، بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان به چه کسی خواهد رسید.

604

کد خبر: 830578

وب گردی

وب گردی