نشست مسئولان و ورزشکاران دانشجو ایران در دهکده المپیک

نشست مسئولان وزارت علوم، فدراسیون‌ ورزش‌های دانشجویی و قهرمانان دانشجو در دهکده المپیک تایپه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز ، نشست صمیمانه مسئولان وزارت علوم و فدراسیون ورزش های دانشگاهی با ورزشکاران اعزامی به یونیورسیاد و همچنین اصحاب رسانه در دهکده مسابقات واقع در منطقه نیوتایپه عصر روز گذشته برگزار شد.
در این نشست محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی با تمجید از عملکرد ورزشکاران ایران در بازی های تایوان 2017 اظهارداشت که این فدراسیون تمام تلاش خود را برای اعزام کاروانی هماهنگ به کار برده است و نتایج یونیورسیاد باتوجه به امکانات و شرایط مناسب بوده است.

همچنین مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم در جمع قهرمانان دانشجوی ایران گفت: نتایجی که برای این دوره از رقابت ها پیش بینی می کردیم، محقق شده است. البته یک جاهایی هم ریسک کردیم و رشته های جدیدی مثل شمشیربازی، تیر و کمان و بدمینتون را اضافه کردیم که مدال های به دست آمده در این رشته ها رضایت بخش بود.

وی در ادامه به عملکرد دختران بدمینتون باز ایران اشاره کرد و گفت: دختران ما در شرایطی نابرابر با فرانسه جنگیدند و بسیار خوب مبارزه کردند اما مهم حفظ ارزش ها و اعتقادات مان بود که دختران با این شرایط عملکردی قابل تحسین داشتند.
محمد پورکیانی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم هم در این جلسه به فراهم شدن تسهیلات دانشجویی برای قهرمانان ورزشکار اشاره و بیان کرد: با تمام فراز و نشیب هایی که داشتیم آیین نامه ای برای فرصت بیشتر تحصیلی برای قهرمانان به تصویب رسید و برای ورود به دوره های ارشد و دکترا هم دنبال این هستیم آیین نامه ای جهت ایجاد تسهیلات برای قهرمانان به تصویب برسانیم.
پورکیانی ادامه داد: همچنین شرایط استفاده قهرمانان از صندوق رفاه دانشجویی دو برابر سایر دانشجویان است.
در پایان این نشست هادی بشیریان رئیس کاروان ایران و دبیرکل فدراسیون از تلاش های ورزشکاران در رقابت های یونیورسیاد چین تایپه قدردانی کرد.
در جریان این نشست صمیمانه نیز بعضی از مربیان و ورزشکاران نکاتی را برای بهبود اعزام تیم های ورزشی به رویدادهای بین المللی مطرح کردند..

پیکارهای یونیورسیاد از تاریخ 28 مرداد آغاز شد و فردا به اتمام می‌رسد.

602

کد خبر: 831263

وب گردی

وب گردی