گازرسانی به 870 روستا در استان فارس

استاندار فارس گفت: در طول چهار سال دولت یازدهم تعداد 870 روستای استان از نعمت گاز بهره مند شدند که این رقم در طول مدت 50 سال گذشته قبل از این دولت 604 روستا بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد علی افشانی استاندار فارس در آئین بهره برداری از شبکه دولت و افتتاح ساختمان جدید فرمانداری نی ریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: جا دارد از تمامی دست اندرکاران پروژه های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان اعم از طراحان، ناظران و مجریان خصوصاً کارگران شریف که کمتر از آنها یاد می شود تقدیر و تشکر نمایم.
استاندار فارس افزود: خوشبختانه استان فارس از نظر پروژه های اقتصادی و اجرایی وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته پیدا کرده و امیدوارم این حرکت شتابان تر شده و هیچگاه متوقف نشود.
وی به وضعیت اشتغال و بیکاری اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران طی 12 سال گذشته نرخ بیکاری استان همواره از متوسط کشوری بالاتر بوده است اما در پایان اسفند 95 بر اساس گزارش همان مرکز نرخ بیکاری استان برای اولین بار یک درصد از متوسط کشور کمتر شده است.
مهندس افشانی ادامه داد: نرخ متوسط بیکاری کشور در سال گذشته 12.4 بوده که استان توانسته است این نرخ را به 11.4 برساند و همچنین در بهار سال جاری نیز نرخ متوسط بیکاری کشور 12 و نرخ بیکاری استان حدود 10 بوده است.
استاندار فارس افزود: در هفته دولت درشهرستان نی ریز 82 پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.
وی به عملیات گازرسانی به 5 روستا در این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: در طول مدت خدمت دولت تدبیر و امید به 40 روستای این شهرستان گازرسانی انجام شده است در صورتیکه طی مدت 50 ساله عمر شرکت ملی گاز تا قبل از این دولت به 8 روستا گاز رسانی شده بود.
استاندار فارس افزود: در طول چهار سال دولت یازدهم تعداد 870 روستای استان از نعمت گاز بهره مند شدند که این رقم در طول مدت 50 سال گذشته قبل از این دولت 604 روستا بوده است.
وی گفت: مقرر شده است تا پایان سال 97 به تمام روستاهای واجد شرایط شهرستان نی ریز عملیات گازرسانی انجام شود.

901

کد خبر: 831378

وب گردی

وب گردی