از برجام بی سرانجام  تا قدرت‌ نمایی برتر  ایران  در حوزه موشکی

در جریان برگزاری جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد روند اجرای برجام قرائت شد و اعلام شد مشکلات بانکی و مالی علی‌رغم گذشت یک سال از برجام ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، نشست علنی صبح امروز سه‌شنبه (7 شهریورماه 96) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان نایب اول مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

**موافقت مجلس با کلیات لایحه ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی

در نخستین دقایق آغاز به کار مجلس موافقت مجلس با کلیات لایحه ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح با 128 رأی مثبت نمایندگان صورت گرفت.

بنا به این گزارش در ابتدا، نمایندگان مجلس کلیات لایحه ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

قرائت متن گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره روند اجرای برجام

در ادامه، این نشست علنی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد روند اجرای برجام قرائت شد.

ضمن قرائت این برنامه به دو محور مهم که مشکلات بانکی و مالی تاکید شد و عنوان شده بود که علیرغم گذشت یک سال از برجام این مشکلات همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر امکان دریافت وجوه حاصل از فروش نفت نیز محقق نشده است ضمن آنکه در این متن آمده است که به نظر می‌رسد علت اصلی این است که تحریم بانکی ایران صرفا بر روی کاغذ برداشته شده است و نه در عمل.

*حاجی‌دلیگانی: گزارش کمیسیون سیاست خارجی ناظر به شرط‌های 9گانه رهبری نیست

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر پس از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در ایراد اخطار و تذکری،‌ عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه گزارش 6 ماهه دوم کمیسیون سیاست خارجی مجلس از روند اجرای برجام ناظر بر شروط 9گانه ابلاغی رهبری، نیست ضمن آنکه صراحتا میتوان گفت برجام نقض شده است و اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام ضروری است.

وی تاکید کرد: ترامپ با دم شیر بازی نکند.

*لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات بین ایران و آذربایجان تصویب شد

سپس، نمایندگان با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آذربایجان، این موافقتنامه را مشتمل بر یک مقدمه و 12 ماده تصویب کرده و اجازه مبادله آن را دادند.

*قاضی پور:افرادی معادن کشور را به نام همسران خود ثبت کرده اند

در ادامه این جلسه، کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گزارشی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت در برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی ارائه کرد.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در دفاع از این تحقیق و تفحص اظهار داشت: متأسفانه افرادی معادن کشور را به نام همسران خود ثبت کرده اند و برگه فروشی می کنند.

*مجلس از صدور مجوز واگذاری معادن تحقیق و تفحص می‌کند

نمایندگان همچنین با تقاضای تحقیق و تفحص از صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه‌کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی موافقت کردند.

*طلایی‌نیک در صحن علنی مجلس:

خودکفایی ایران در صنایع دریایی / ما جزو قدرت‌های برتر موشکی هستیم

در بخش دیگری از نشست علنی امروز، رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در جریان بررسی کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در مجلس، اظهار داشت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران متناسب با موقعیت سرزمینی و ژئوپلیتیکی است که بر اساس این دکترین باید دفاع همه‌جانبه و متوازن داشته باشیم.

*طی بیانیه ای:

تقدیر 207 نماینده مجلس از اقدامات قالیباف در شهرداری تهران

در ادامه 207 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان طی بیانیه‌ای زحمات و اقدامات محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران طی 12 سال تقدیر و تشکر کردند.

*لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اسلوونی

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس با ۱۴۰ رای موافق، پنج رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی موافقت کردند.

*ناظرین مجلس در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی انتخاب شدند

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخاب سه تن از نمایندگان از کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه و بودجه به عنوان اعضای ناظر بر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دستور کار قرار گرفت.

*برنامه کاری و روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس در فصل پاییز اعلام شد

در ادامه نیز، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای برنامه کاری پارلمان در فصل پاییز را اعلام کرد.

*پایان جلسه علنی مجلس/ نشست بعدی؛ 8 صبح فردا

جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام علی مطهری نایب رئیس دوم پارلمان پایان یافت.

نشست علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت 8 صبح فردا (چهارشنبه) با دستور کار تعیین‌شده تشکیل می‌شود.

301

کد خبر: 831641

وب گردی

وب گردی