درگذشت اولین «پیرغلام حسینی» کهگیلویه و بویراحمد/عکس

حاج «شهریار آل احمدی» پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس باشت در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسکانیوز، حاج «شهریار آل احمدی» پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس باشت در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

صبح امروز «شهریار آل احمدی» معروف به حاج شهریار پیرترین رزمنده دفاع مقدس دارفانی را وداع گفت.

بنا بر این گزارش، وی متولد سال ۱۳۱۳ در باشت بود. دارای دو پسر و هفت دختر می‌باشد که در سال ۱۳۴۱ وارد آموزش و پرورش شده و همه او را به عنوان یک انقلابی می‌شناسند، کسی که منزلش پیش از انقلاب مأمن انقلابیون و افراد سرشناس منطقه و کشور بوده است؛ اما همه فعالیت‌های او به انقلاب خلاصه نشد، چراکه وی با شروع دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به یاری آرمان‌های انقلاب آمد.
مرحوم حاج شهریار مسئولیت‌های زیادی در دوران زندگی خود از جمله: آموزش و پرورش، مسئول کمیته حضرت امام خمینی (ره) و پس از کمیته امداد نیز مسئول انتظامات باشت و در این مسئولیت نیز سعی کرد حق کسی ضایع نشود و به مردم منطقه خدمت کند.
وی در ۸ سال دوران دفاع مقدس پیشتاز بوده و به واسطه‌ی مواضع و رفتارهای مردم مدارانه اش، از جایگاه ویژه ای در میان ایل اصیل به اوی، مخصوصاً مردم شهر باشت برخورداربود و همین نکته، بر شکوه و بزرگی‌اش می‌افزود.
اخرین جمله ای که مرحوم حاج شهریار آل احمدی خطاب به جوانان و مردم گفته است؛ بدین شرح می‌باشد: ای مردم، ای مردم اگر جانتان می‌رود اما نگذارید که انقلابتان از بین برود و ای جوانان، در پای حق بمانید…

در وصف او رسانه‌ها اینگونه نوشته‌اند؛

حاج شهریار آل احمدی از جمله چهره‌های ویژه و خاص ایل اصیل به اوی بود که به واسطه‌ی مواضع و رفتارهای مردم مدارانه اش، از جایگاه ویژه ای در میان ایل مذکور، مخصوصاً مردم شهر باشت برخوردار بود و همین نکته، بر شکوه و بزرگی‌اش افزوده بود.

آری، با مرور رفتارهای سنجیده‌ی حاج شهریار، چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان پی برد که ایشان مرد روزهای سخت بود و در آن روزها که برخی مدعیان امروزی، در جستجوی سوراخ موش بودند، حاج شهریار خم به ابرو نیاورد، درست مثل دوست دیرینه‌اش؛ حاج بهرام تاجگردون..

برخلاف خیلی از دوستانی که سال‌ها بعد از انقلاب سوار بر قطار انقلاب شدند و به جبهه‌های حق علیه باطل نرفتند و یا رفتند و شب قبل از عملیات، تسویه گرفتند و برگشتند که خودشان را آماده بهره برداری از غنایم جنگی کنند، حاج شهریار آل احمدی همانطور که در کلیپ منتشره از صدا و سیما نیز مشخص است، نه تنها در سن پیری به جبهه رفت، بلکه تلاش فراوانی کرد که به آخرین نقطه خط مرزی اعزام شود و دین خود را به میهنش ادا کند…

بعد از مردم داری و شجاعت، سومین صفت حاج شهریار، مهمان نوازی بود و طبق گفته بزرگان؛ ایشان در روزهای فقر و نداری مردم، به قول معروف سفره کش بود، نه روزهای وفور نعمت..

چهارمین صفت بارز این مرد نستوه، اپورتونیسم نبودن بود. آن هم در روزگاری که اکثر مدعیان، با وزش باد تغییر جهت به سمت قدرت می‌دادند و می‌دهند, تنها برای تامین منافع شخصی خویش..

حاج شهریار هیچ وقت پشت به رفقای دیروزش نکرد و قربان صدقه امروزی‌ها هم نرفت. در یک کلام؛ حرفش، حرف بود.

اخلاق مداری از دیگر صفات بارز، بزرگ مرد خطه باشت و به اوی بود. آن هم در روزگاری که مدعیان اخلاق مداری، اخلاق را فدا کرده‌اند برای به دست آوردن موقعیت مالی یا شغلی، با استفاده از تملق و چاپلوسی!

یک کلام، ختم کلام؛ در این بازار بی مردی، حاج شهریار مرد بود.. تقدیم به روح بزرگ «حاج شهریار آل احمدی» از بزرگان باشت و به اوی که امشب ترک دنیا گفتند..

همچنین حاج شهریار در سال ۹۱ به عنوان پیرغلام حسینی در ادریبل مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش کبنا، مراسم تشییع این پیرغلام حسینی و رزمنده هشت سال جتگ تحمیلی فردا ۱۳ شهریور ساعت ۱۷ عصر در باشت برگزار می‌شود.

902/

کد خبر: 833119

وب گردی

وب گردی