50 سال  قدمت در صنعت چاپ چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت چاپ در استان دارای قدمتی بیش از 50 سال است.

به گزارش ایسکانیوز، «صنعاجواد کارگران» 12 شهریورماه در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ چهار محال و بختیاری، ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار به‌صورت مستقل و تخصصی در استان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف آغاز شدن حرکتی برای ایجاد انگیزه در میان صنعت چاپ برگزار شد که با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه چاپ استان امید است گام‌های موثری برداشته شود.

کارگران با اشاره به وجود 102 چاپخانه در چهار محال و بختیاری، تصریح کرد: از این تعداد، بیشترین چاپخانه در زمینه چاپ افست با 35 چاپخانه و چاپ دیجیتال با 36 چاپخانه است که در استان فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که صنعت چاپ در استان دارای قدمتی بیش از 50 سال است، گفت: لازم است مسئولان با توجه به قدمت این صنعت، به منظور رفع مشکلات و مسائل چاره‌ای بیندشند.

کارگران با اشاره به این‌که صنعت چاپ جزو پنج صنعت مهم دنیاست، ادامه داد: این صنعت در دنیا جزو صنایع پر سود بشمار می‎رود که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا از دنیا عقب نمانیم.

وی با اشاره به این‌که صنعت‌ چاپ‌ تلفیقی‌ از اندیشه، فرهنگ‌ و صنعت‌ است، خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان به زیرساخت‌های اقتصادی این صنعت توجه کنند تا به راحتی بتوان در این زمینه فعالیت کرد و مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت چاپ با عزمی ملی و استانی برطرف خواهد شد.

901

کد خبر: 833324

وب گردی

وب گردی