صبر آمریکا پایان‌ناپذیر نیست

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان و نیز همتای کره جنوبی خود، خواستار فشار بر کره شمالی تا حداکثر ممکن شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، پس از آن که کره شمالی اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که سیل تسلیحات نظامی را به سوی متحد خود کره جنوبی گسیل خواهد کرد.

به گزارش کاخ سفید، ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با مون‌جائه‌این، همتای کره جنوبی خود گفته آماده است تا اجازه فروش میلیاردها دلار سلاح به سئول را صادر کند. هردو طرف بر این نظر بوده‌اند که آزمایش اتمی اخیر کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز و یک "تهدید بزرگ" برای تمامی دنیاست.

رؤسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی همچنین متفق‌القول گفته‌اند که باید از تمامی ابزارهای در دسترس استفاده شود تا فشار بر پیونگ‌یانگ به حداکثر ممکن برسد.

روز دوشنبه ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) یک روز پس از آزمایش اتمی کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل جلسه اضطراری تشکیل داد. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت: «آمریکا هرگز به دنبال چیزی مثل جنگ نیست، ما الان خواستار آن نیستیم اما صبر کشور ما پایان‌ناپذیر نیست.»

802

کد خبر: 834038

وب گردی

وب گردی